جای خالی پژوهش در مسابقات دانش‌آموزی

نماینده دانش‌آموزان پژوهشگر گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که دانش‌آموزان در مسابقات، مقام کسب می‌کنند؛ اما عملا پژوهشی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیرمحمد ظریف در آیین گرامیداشت روز ملی پژوهش دانش‌آموزی و تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور که شنبه ۲۳ آذرماه در دبیرستان نمونه‌دولتی پسرانه فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش را می‌توان به سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت دسته‌بندی کرد. در بخش دانش‌آموزی به‌دلیل علاقه و اشتیاق دانش‌آموزان و اولیا، موسساتی پدید آمدند. در نهایت مشاهده دانش‌آموزان در مسابقات، مقام کسب می‌کنند؛ اما عملا در این میان پژوهشی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: من تا سال گذشته نمی‌دانستم اصلا نهادی به نام پژوهش‌سرا وجود دارد و این موضوع، اتفاق بدی است.

نماینده دانش‌آموزان پژوهشگر که از مشهد در مراسم حاضر شده بود، خاطرنشان کرد: در مدرسه ما تا سال گذشته، باشگاه پژوهش وجود داشت و فعالیت جدی در آن انجام می‌شد؛ اما امسال به دلیل افزایش هزینه‌ها، باشگاه منتفی شد.

ظریف بیان کرد: ما باید درس بخوانیم و برای کنکور آماده شویم و دیگر نمی‌توانیم پژوهش کنیم، از طرف دیگر نیاز به حمایت داریم. برخی نیز به‌عنوان پژوهشگر وارد تیم‌های پژوهشی می‌شوند؛ اما پژوهشگر نیستند و به‌صرف حمایت مالی، چنین امکانی برای آنها فراهم می‌شود.

همچنین محمدحسین ابوالفتحی در ادامه گفت: برای نخستین بار پژوهشی در زمینه کارآفرینی روی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان انجام دادیم. اکثر این دانش‌آموزان به رشته‌های مهندسی روی می‌آورند؛ اما پژوهش ما نشان داد آنها پتانسیل زیادی برای کارآفرینی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045743

وب گردی

وب گردی