نگاه علمی و پژوهشی به موضوع محرومیت و فقرزدایی

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان گفت: از مرکز علمی و پژوهشی نیکوکاری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود انتظار نگاه علمی و پژوهشی به مبحث مدیریت محرومیت و فقرزدایی داریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهرود، مدیر کل کمیته امداد در مراسم افتتاح مرکز علمی و پژوهشی نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: به روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی درود می فرستیم که برکاتش جاری است و مفتخریم که این اقدام مبارک یعنی ایجاد اولین مرکز نیکوکاری علمی و پژوهشی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با همت معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود رخ داد.

محسن مسعودیان راد با بیان اینکه کمیته امداد و دانشگاه آزاد اسلامی هر دو مولود انقلاب و مدیون بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند خاطر نشان کرد: این پیوند را که برای اولین بار در کشور و در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود رخ می دهد را به فال نیک می گیرم.

وی با اشاره به حدیث "زکات العلم نشره" و آیه نذر و آموزه های علمی دینی خاطر نشان کرد: همانطور که در روایات هم دایره احسان محدود به مسائل مالی نیست دایره صدقات هم از کمک مالی خارج است و یک دایره وسیع تر را شامل می شود. یکی از آنها سواد آموزی و دانش افزایی است و این در فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) بسیار تکرار شده است جایی که می فرماید: "بزرگترین فقر نادانی و جهل است.

مسعودیان راد با تشکر از حسن نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و همت دکتر مجتبی واحدی معاون علمی وی که با روحیه بسیجی این کار را به سرانجام رساند خاطر نشان کرد: اکنون که در آستانه 9 دی روز بصیرت و روز دانش افزایی و آگاهی عمیق قرار داریم لازم است به این نکته اشاره شود که فعالیت در حوزه احسان و نیکوکاری فقط دستگیری و کمک مالی نیست بلکه اکنون برای فعالیت در حوزه احسان و نیکوکاری نیاز به یک نگاه علمی و پژوهشی وجود دارد.

مدیر کل کمیته امداد در مورد انتظاری که از مرکز علمی پژوهشی نیکوکاری وجود دارد گفت: از این مرکز انتظار نگاه علمی و پژوهشی به مبحث مدیریت محرومیت و فقرزدایی داریم. امروز مدیریت در مبارزه با فقر باید علمی باشد؛ مدیریت سفهایی امروز در عرصه اجرایی به ویژه در حوزه فقرزدایی یک آفت بزرگ است هنر ما این است که فقرزدایی را با نگاه علمی انجام بدهیم کار بدون مدیریت حکیمانه و منطقی و علمی راه به جایی نخواهد برد. از جمیع اساتید که کسوت امداد ما را در امر علم و پژوهش به تن کردند تشکر می کنم ان شاء الله در همه زمینه ها به ویژه در زمینه فقر فرهنگی که از آن رنج می بریم با فعالیتهای علمی پژوهشی بتوانیم شاهد برکات باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1056480

وب گردی

وب گردی