واحد دهاقان، میزبان همایش «راهکارهای کسب درآمد از صنعت گردشگری»

نشست تخصصی راهکارهای کسب درآمد از صنعت گردشگری با حضور جمعی از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان واحد دهاقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان نشست تخصصی راهکارهای کسب درآمد از صنعت گردشگری را با حضور جمعی از دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان در محل تالار اجتماعات شهید بشارت برگزار کرد.

سخنران مدعو این نشست منصور عسگری، نماینده حقوقی و ناظر پروژه های مرمت ابنیه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بود که در سخنانی پیرامون صنعت گردشگری گفت: «توریسم یک واژه یونانی است و ریشه یونانی دارد و گردشگر به شخصی اطلاق می‌شود که از موقعیت مکانی خود خارج شده و به شهر یا دیار دیگری جهت تفریح، گردش یا علم آموزی می‌رود. مشروط بر اینکه مدت اقامت او از ۲۴ ساعت بیشتر و از شش ماه کمتر باشد و در فاصله‌ی کمتر از ۷۰ کیلومتر انجام نگیرد. کمیته مخصوص آمارگیری مجمع ملل، افرادی را که گردشگر شناخته به این شرح هستند، کسانی که برای تفریح و دلایل شخصی یا مقاصد پزشکی یا درمانی سفر می‌کنند، کسانی که جهت شرکت در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، مراسمات مذهبی، مسابقات ورزشی و... به کشورهای دیگر سفر می کنند.»

او ادامه داد: «با توجه به اوج پیشرفت اقتصادی در جهان، برنامه‌های کاری، فشرده شد و مفاهیم کار و اوقات فراغت تبیین گردید. جامعه پس از فشار زیاد کار، نیاز به تفریح و سفر را حس کرد و به همین دلیل برنامه‌ریزی برای مسافرت و سفر در این دوران بیشتر شد و خدماتی مانند خدمات ریلی، هوایی و تولیدات صنعتی وابسته به آنها اضافه شد. در کشور ایران نیز نهاد متولی ابتدا سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی و در ادامه این سازمان با وزارت فرهنگ و ارشاد ادغام شد. اکنون نیز تحت عنوان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشغول به فعالیت است.»

انتهای پیام /

کد خبر: 1057083

وب گردی

وب گردی