کاهش کیفیت ساخت و ساز با ورود افراد غیرمتخصص به تولید مسکن

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر اینکه ساخت واحدهای مسکونی توسط افراد غیرمتخصص اولین دلیل کاهش کیفیت ساخت و ساز است گفت: ضوابط و استانداردها در حوزه ساخت و ساز جدی گرفته نمی شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد خرم با اشاره به اینکه بخش عمده­ ای از فعالان در حوزه ساخت و ساز متخصص در این حوزه نیستند گفت:ساخت واحدهای مسکونی توسط افراد غیرمتخصص اولین دلیل کاهش کیفیت ساخت و ساز است و در مراحل بعدی نادیده گرفته شدن ضوابط و استانداردها در حوزه ساخت و ساز است که باعث می شود یک واحد مسکونی از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

عمر مفید ساختمانها در ایران 30 سال است و در آمریکا و کشورهای پیشرفته این عدد به 100 سال هم می رسد

وی با بیان اینکه عمر مفید ساختمانها در ایران 30 سال است و در آمریکا و کشورهای پیشرفته این عدد به 100 سال هم می رسد تاکید کرد: در بسیاری از موارد می بینیم که از اصناف و کسب و کارهای مختلف وارد حوزه ساخت و ساز مسکن می شوند و این در حالی است که اگر در سایر حوزه­ ها همچون پزشکی فردی بدون دارا بودن تخصص لازم به طبابت بپردازد قطعا از طریق مراجع قضایی برخورد صورت می­ گیرد.

خرم تاکید کرد: حال می بینیم که در حوزه مسکن، ساخت و ساز توسط مجری و متخصص ذی صلاح انجام نمی­ شود و اتفاقا هیچ برخورد قضایی هم با این موضوع صورت نمی گیرد.

خرم با اشاره به اینکه نبود نظارت بر روند ساخت و سازها نیز موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز باید رعایت خطوط قرمز ضوابط و استانداردها جدی گرفته شود و نظارت اتفاقی به عنوان یک الگوی نظارتی که در سایر کشورها استفاده می­ شود در ایران اجرایی نمی ­شود.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته هر گونه تخلفی از سوی هر نهاد و ارگانی که مرتبط با ساخت‌وساز هستند صورت بگیرد مجوزهای آنها لغو خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1057878

وب گردی

وب گردی