هیات‌های اندیشه ورز، قوه عاقله دانشگاه‌ها هستند

معاون مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی در نشستی که در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با حضور اعضای هیأت اندیشه ورز تشکیل شد؛ هیأت‌های اندیشه ورز را قوه عاقله دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌ها عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، علیرضا گلشنی درباره هدف از تاسیس هیات اندیشه ورز علوم انسانی در دانشگاه های آزاد اسلامی گفت: هدف این است که جایگاه و محتوای علوم انسانی به آنجایی که شایسته آن است، ارتقا و تعالی پیدا کند.

وی در ادامه افزود: تعالی علوم انسانی به معنی بومی سازی، به روز سازی و حکمی سازی علوم انسانی است. بعلاوه هدف این است که علوم انسانی از حالت نظری محض، به زندگی اجتماعی مردم به صورت کاربردی وارد شود.

معاون مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی اظهار کرد: بحث بازنگری در بخشنامه های حوزه آموزشی و پژوهشی، تشکیل کرسی های ترویجی و نظریه پردازی، مشاوره انجمن های علمی دانشجویی و اعضای هیات علمی، شناسایی چهره های علمی و نخبه استان ها، اعم از داخل و خارج از دانشگاه، شناسایی میراث حکمی و فرهنگی، تدوین نظام موضوعات استان یعنی مسائلی که استان با آن دست به گریبان است، از دیگر اهداف هیات های اندیشه ورز استانی است.

گلشنی تصریح کرد: معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه حجت الاسلام خسروپناه معتقدند که مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر به منزله قوه عاقله علوم انسانی است و بر این قیاس می توان گفت: هیات های اندیشه ورز انسانی نیز به علت ارتباط با مرکز مطالعات، قوه عاقله دانشگاه در استان ها هستند که در همه مسائل فکری و اندیشه ای می توانند بازوی فکری بسیار خوبی برای رییس استان و مجموعه دانشگاه استان باشند.

وی درباره وظایف هیات های اندیشه ورز خاطر نشان کرد: تاسیس رشته، تاسیس دانشکده، بازنگری در برنامه ها و تقریبا تمام صلاحیت های اصلی در حوزه علوم انسانی به نوعی در حیطه وظایف هیات های اندیشه ورز است که دانشگاه استان می تواند در همه حوزه ها با این هیات مشورت کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به آینده درخشان این هیات ها اظهار امیدواری کرد: اگر اعتماد به نفس در این هیات ها تقویت شود و مسئولین استان ها نیز همکاری کنند، نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نیز به صورت هم افزایی می توانند موثر باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058526

وب گردی

وب گردی