جزئیات بازگرداندن ۹۲ هزار فقره سند از املاک مصادره شده توسط خاندان پهلوی

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای بازگردان املاک مصادره شده توسط خاندان پهلوی به مردم، جزئیاتی از واگذاری ۹۲ هزار فقره سند از این املاک به مالکانشان را ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید صولت مرتضوی در مراسم واگذاری ۷ هزار فقره اسناد زمین‌های مصادره شده توسط پهلوی به مالکان اصلی آن‌ها با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: از سال ۱۳۱۰ تا ۱۳۲۰ بخش اعظمی از املاک شهری و روستایی کشور و غالبا در استان‌های حاصلخیز از جمله استان گلستان تحت عناوین مختلف از جمله هبه و پیشکش با زور شلاق از دست مردم گرفته شد و با کمال تاسف اسناد این املاک به نام رضا و محمدرضای پهلوی صادر شد.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۲ برای واگذاری اسناد این زمین‌ها به مردم و مالکانشان گفت: بعد از این دستور مقام معظم رهبری، در اقدامی جهادی، شناسایی این املاک و واگذاری این زمین‌ها در قالب اسناد علوی به متصرفین و واجدین شرایط آغاز شد و تا امروز ۸۴ هزار و ۳۶۱ فقره سند به مساحت ۲۷۸ هزار و ۷۵ هکتار و به ارزش ۱۷۷۵ میلیارد تومان به مالکان اصلی این زمین‌ها واگذار شده است.


وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان حتی درهمی از بابت عایدات و اجارات دریافت نکرده است، گفت: در این مراسم نیز ۷ هزار فقره سند دیگر به مساحت ۲ هزار و ۴۳۶ هکتار و با ارزش ۳۳۴۶ میلیارد تومان در ۵ استان تقدیم، ولی نعمتان انقلاب می‌شود.


رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با تاکید بر سرعت گرفتن روند واگذاری این اسناد به مالکانشان افزود: علی رغم تلاش‌های انجام شده، ریاست بنیاد مستضعفان به شدت از روند و سرعت واگذاری این املاک به مالکان اصلی آن‌ها گلایه دارند و تاکید دارند اسناد این املاک با سرعت بیشتری به مالکان آن‌ها بازگردانده شود.


مرتضوی گفت: امیدوارم این تحفه بنیاد مستضعفان موجبات رضایتمندی مردم، مقام معظم رهبری و شادی روح شهدا و امام راحل را فراهم کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1060066

وب گردی

وب گردی