هراتیان: شاید امروز یا فردا درباره تعویق لیگ تصمیم‌گیری شود

رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران درباره تعطیلی لیگ گفت: می‌دانم این موضوع دغدغه دوستان است و امروز یا فردا شاید تصمیماتی گرفته شود که این نگرانی هم برطرف شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر زهره هراتیان درباره بحث برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران گفت: دغدغه تیم‌ها را درک می‌کنم. برگزاری این مسابقات موضوعی است که باید با هماهنگی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی و ورزشی گرفته شود، چون مسابقات لیگ برتر به AFC، تیم ملی و همه چیز وابسته است.

وی افزود: مطمئنم تصمیم درست در این مورد گرفته خواهد شد. این موضوع فقط مربوط به کشور ما نیست. من با همکارانم در کره جنوبی هم صحبت می‌کردم آنها هم همین مشکل را داشتند. تا لحظه‌ای که یک تصمیم قاطع در این مورد گرفته شود همه تیم‌ها موظف هستند نکاتی که سازمان بهداشت جهانی گفته را رعایت کنند. از همه مربیان و مدیران تیم‌ها خواهش می‌کنم که در شرایطی که ممکن است بحران روانی اجتماعی هم به وجود بیاید، در کنار پزشکان نقش سربازانی را داشته باشند که با دادن امید و روحیه، روحیه قوی را به جامعه انتقال دهند. به خاطر اینکه یکی از موضوعاتی که ویروس می‌تواند به بدن انتقال یابد، ضعف سیستم ایمنی بدن است که ترس و استرس آن را تشدید می‌کند.

رئیس ایفمارک در واکنش به سوالی که چرا بازی‌ها به تعویق نمی‌افتند، عنوان کرد: این چیزی نیست که پزشکی بتواند در مورد آن تصمیم بگیرد. من می‌دانم این موضوع دغدغه دوستان است و امروز یا فردا شاید تصمیماتی گرفته شود که این نگرانی هم برطرف شود.

هراتیان درباره اینکه سازمان لیگ و تیم‌ها چه تدابیری باید داشته باشند تا مشکلی برای سلامتی تیم‌ها به وجود نیاید، گفت: براساس چیزی که وزارت بهداشت تدوین کرده از دو روز پیش دستورالعملی از سوی ایفمارک به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شده که ورزشکاران تا حد امکان به یکدیگر دست ندهند و برخورد کمتری داشته باشند. طبق تصمیم درستی هم که گرفته شد تمام بازی‌ها بدون تماشاگر باشد و تیم‌ها باید در هنگام سفر طبق دستورالعمل عمل و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برای انسان سالم به هیچ عنوان ماسک نیاز نیست اما کسانی که دچار علائم بیماری هستند باید از ماسک استفاده کنند به این دلیل که بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به شکل یک سرماخوردگی ساده بهبود پیدا و فکر می‌کنند یک سرماخوردگی ساده است. در حالی که اگر نکات بهداشتی رعایت نشود این بیماری در بدن یک فرد دیگر که ضعف سیستم ایمنی دارد یا شیمی درمانی می‌شود، می‌تواند علائم خیلی بدتری داشته باشد. یادمان هم باشد آمار ما خیلی بالا نیست و همان 2 درصد است و همینطور در حال کاهش است. این بحران خواهد گذشت و در طول تاریخ این بحران‌ها بوده و بعد از سه سال حالت عادی به وجود آمده است. ملتی موفق خواهد بود که قوی باشد و نکات بهداشتی را رعایت کند.

رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران در مورد اینکه آیا در شرایط کنونی مردم می‌توانند در فضای آزاد ورزش کنند یا خیر؟ اظهار داشت: مطالعات در مورد ویروس کرونا چون جدید است، هنوز کامل نیست اما در برخی مطالعات گفته شده که ورزش هوازی انجام ندهیم. هر ورزشی می‌خواهند انجام دهند فعلاً و حداقل تا پایان اسفندماه در خانه انجام دهند. فعلاً تا می‌توانیم تفریحاتی در خانه داشته باشیم بهتر است.

کد خبر: 1062411

وب گردی

وب گردی