آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه‌ها آمادگی دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه پیام نور، محمدرضا زمانی با اشاره به لغو کلاس‌های حضوری بسیاری از دانشگاه‌ها برای حفظ سلامتی دانشجویان، آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

زمانی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور رتبه نخست آموزش مجازی کشور را دارد و از زیرساخت‌های غنی در حوزه آموزش الکترونیک برخوردار است، اظهار کرد: این دانشگاه می‌تواند خدمات آموزش الکترونیکی خود را به 12 هزار دانشجو به طور همزمان ارائه کند.

وی به اهتمام ویژه در تأمین توسعه فناوری‌های الکترونیکی در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: آموزش ترکیبی، رویکرد جدید آموزشی دانشگاه پیام نور در چند سال اخیراست و این دانشگاه با استفاده از دو رویکرد آموزش حضوری و الکترونیکی (ترکیبی) توانسته با ارائه خدمات آموزشی حضوری و الکترونیکی ضمن فراهم آوردن امکان تحصیل برای همه، میزان رضایت‌مندی دانشجویان را نیز افزایش دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه رویکرد آموزش ترکیبی امروز در بسیاری از دانشگاه‌های مجازی دنیا مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با داشتن ظرفیت‌های آموزش حضوری مانند کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و... در سراسر کشور به شکل مطلوبی می‌تواند با استفاده از این امکانات در قالب رویکرد آموزش ترکیبی (حضوری-الکترونیکی) خدمات آموزشی مناسبی به دانشجویان ارائه دهد.

زمانی تعداد دروس الکترونیکی کارشناسی در هر نیمسال را دو هزار و ۲۸۰ عنوان، تعداد کل گروه‌های درسی الکترونیکی ارائه شده در هر نیمسال را سه هزار و ۶۰۰ گروه درسی، تعداد کل دانشجویان تحت پوشش آموزش الکترونیکی در هر نیمسال را حدود ۵۰ هزار دانشجو و تعداد کل مدرسان الکترونیکی در هر نیمسال را هزار و ۲۰۰ استاد عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین از افزایش سهم آزمون‌های الکترونیکی در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر برای 604 هزار و 196 نفر آزمون الکترونیکی در 507 مرکز داخل و خارج از کشور دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط فعلی و امکان شیوع ویروس کرونا، تمام دانشجویان دانشگاه پیام نور از آموزش الکترونیکی برخوردار شده‌اند و این دانشگاه آمادگی دارد به درخواست دیگر دانشگاه‌‌ها نیز مبنی بر برگزاری کلاس‌‌های الکترونیکی رسیدگی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062916

وب گردی

وب گردی