در گفتگو با ایسکانیوز مطرح شد؛

راهکارهایی که دانشجویان باید برای جلوگیری از افسردگی در قرنطینه انجام دهند

سه‌شنبه 19 فروردین 1399 - 08:30
کد مطلب: 1065365
کرونا

دانشجویان باید قرنطینه را به عنوان یک سبک زندگی جدید بپذیرند، در این سبک زندگی باید راهی برای پاسخگویی به همه نیازهای انسان پیدا کرد وگرنه آسیب‌های روحی و جسمی در پی خواهد داشت.

سارا گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به این که اگر دانشجویان برای روزهایی که در قرنطینه می‌گذرد برنامه‌ریزی نکنند، حتما به لحاظ روانی آسیب خواهند دید، گفت: گام اول برای روبرو شدن با این مشکل، پذیرش است. پذیرش این که ممکن است ماه‌ها قرنطینه ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر پذیرش مسئله قرنطینه و جدی گرفتن آن اظهار کرد: لازم است مردم قرنطینه را به عنوان یک سبک زندگی جدید بپذیرند و با توجه به آن برنامه‌ریزی کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره، تغییر سبک زندگی را مهم‌ترین راهکار در شرایط فعلی دانست و گفت: دانشجویان باید با تغییر سبک زندگی برای نیازهایشان برنامه‌ریزی کنند، در غیر این صورت عواقبی مانند افسردگی، انزوای اجتماعی و ... در انتظارشان خواهد بود.

وی با بیان این که سبک زندگی تغییر کرده اما نیازهای انسان ثابت هستند، ادامه داد: انسان همیشه به خواب، خوراک، تحرک و معاشرت نیاز دارد و لازم است با تغییر سبک زندگی هم آن‌ها را لحاظ کنیم.

گلستانی با تاکید بر این که نیازهای برآورده نشده تا بعد از قرنطینه منتظر نمی‌مانند، گفت: نیازهای بدون پاسخ سبب ایجاد فشارهای هیجانی خواهند شد و در پی این فشارها بیماری‌های روانی و حتی جسمی گریبانگیر انسان می‌شوند.

وی در ادامه قرنطینه را مانند یک مهاجرت توصیف کرد و افزود: قرنطینه از جهاتی مانند مهاجرت به کشوری ناآشنا و جدید است. در این شرایط باید فرض کنیم به کشور دیگری سفر رفته‌ایم و با توجه به موقعیت خاص آن، سبک زندگی جدیدی رقم بزنیم.

این کارشناس ارشد مشاوره تغییر شرایط به دلیل قرنطینه را شوک‌آور دانست و گفت: به همین دلیل ممکن است برای مدتی احساس ناامنی کنیم. احساس ناامنی آزاردهنده است اما اگر از مشاور کمک بگیریم، می‌توانیم به آن عادت کنیم.

گلستانی درباره احساساتی که ممکن است انسان در ماه‌های قرنطینه تجربه کند، گفت: بسیاری در این دوران احساس شکنجه‌آوری مانند زندانی بودن دارند چرا که نمی‌توانند به دنبال نیازهایشان بروند.

وی به لزوم برنامه‌ریزی دانشجویان برای قرنطینه تاکید کرد و گفت: اگر کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود، امکانات مورد نیازشان را فراهم کنند تا از درس‌ها عقب نمانند. همچنین معاشرت‌هایی که پیش از این دوران داشتند را به صورت تماس تلفنی یا تصویری ادامه دهند.

گلستانی با بیان این که ورزش و تحرک یکی از نیازهای انسان است، گفت: با تعطیلی باشگاه‌ها دانشجویان می‌توانند در خانه ورزش کنند یا دقایقی در بالکن، پشت بام و حیاط قدم بزنند.

وی در پایان به افزایش استفاده از فضای مجازی در دوران قرنطینه برای جوانان اشاره کرد و گفت: اگر برای نیازهایشان برنامه‌ریزی کنند و به همه آنها بپردازند، فرصت استفاده از فضای مجازی هم محدود به زمان مشخصی خواهد شد و تمام‌وقت نخواهد بود.

تهیه و تنظیم: عاطفه نظارتی‌زاده

انتخای پیام/

320 / 320

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار