سایت «آزاد حامی» برای بارگذاری مقالات علمی راه‌اندازی شد/ برگزاری همایش و نمایشگاه‌های مجازی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب وظایف کمیته اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی ستاد مرکزی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

رامین خواجوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره هدف از تشکیل کمیته اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی در ستاد مرکزی مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: هدف از تشکیل این کمیته، انجام آموزش‌های لازم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خصوص بیماری کرونا است. همچنین به دنبال این هستیم تا به شکل‌گیری فرهنگ‌سازی لازم در بستر جامعه کمک کنیم.

او ادامه داد: به عبارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل این کمیته تلاش دارد تا سهمی از آموزش و فرهنگ سازی که در کشور به صورت کلی شکل گرفته است و عهده دار آن نظام پزشکی و ستاد ویژه کرونا است را عهده دار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اظهار کرد: بنابراین از تمام واحدهای دانشگاه آزاد از دانشگاه علوم پزشکی تا واحد تهران جنوب افرادی را جمع کرده و در این زمینه فعالیت های خود را آغاز کردیم. یکی از فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام دادیم راه اندازی سایت آزاد حامی به نشانی azadhami.com است.

او با بیان این که در این سایت بسترسازی لازم انجام شد، تصریح کرد: در این سایت مقالات علمی‌ بارگذاری شد. در واقع اطلاعاتی که اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد به صورت تالیف یا ترجمه دارند را در قسمت مقالات سایت جمع آوری می‌کنیم.

خواجوی با بیان این که در قسمت مقالات از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: همچنین در این سایت، قسمت انیمیشن، اینفوگراف، فیلم و... نیز وجود دارد و از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد کمک گرفته، مقالات را دسته بندی کرده و در این سایت قرار می‌دهیم.

او درباره اقدام دیگر این کمیته توضیح داد: برگزاری یک همایش مجازی اقدام دیگری است که در این راستا انجام دادیم. فراخوان این همایش اعلام شده و در حال جمع‌آوری آثار هستیم. این آثار در زمینه های مختلف از جمله انیمیشن، اینفوگراف، نقاشی و مقاله است که برترین‌های آن‌ها انتخاب خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ادامه داد: یک سری نمایشگاه‌های مجازی نیز برای کارهای تصویری برگزار خواهیم کرد. همچنین با کمیته های دیگری که در ستاد مرکزی مقابله با کرونا راه‌اندازی شده است همکاری های خود را آغاز کردیم. به طور مثال با کمیته سلامت روان همکاری کرده و یک آزمون کرونا هراسی را در سایت قرار دادیم که برای اولین بار اجرا شد.

او تصریح کرد: اقدام دیگرمان در این کمیته برگزاری مسابقه نقاشی کودکان در خصوص بیماری کرونا بود. همچنین به صورت برخط از یک سری کارشناسان پزشکی، روانشناسی و روانپزشکی، آموزشی و پژوهشی استفاده می‌کنیم. نحوه فعالیت کارشناسان آموزشی و پژوهشی به این صورت است که اگر دانشجویان در ایام تعطیلی سوالی در خصوص امور آموزشی دارند، می توانند به صورت برخط سوالات خود را با کارشناسان مطرح کنند.

خواجوی با بیان این که در قسمت پزشکی و روانشناسی سامانه های قوی و زیادی داریم، توضیح داد: به طور مثال سامانه ۴۰۳۰ یا سامانه بهزیستی از جمله این سامانه هاست. همچنین یک سری گروه های ممیزی تشکیل شد؛ چون محتواهای زیادی در خصوص بیماری کرونا داریم؛ این گروه ها، محتواها را ممیزی کرده و در سایت بارگذاری می‌کنند. در سایت یک قسمت نیز با عنوان دیوار یادگاری فعال شده است.

او گفت: شناسایی جریان دشمن محور در خطوط اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مخرب، تهیه دستورالعمل های لازم و تولید محصولات مناسب برای خنثی سازی اهداف آنان از اهداف دیگری است که در کمیته اطلاع رسانی پیگیری می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در پایان تاکید کرد: پیشگیری و درمان کرونا از جمله مسائل مهمی است که باید توسط متخصصان مربوط برای مردم تبیین شود؛ بنابراین از همان ابتدای شیوع کرونا برای مدیریت برخورد با این ویروس جلسات مهمی را برای جلوگیری از شیوع و ابتلا به این بیماری در واحد تهران جنوب برگزار کردیم که نتایج خوبی داشت و این جلسات ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر: 1065415

وب گردی

وب گردی