چگونه از آسیب ماسک به صورت جلوگیری کنیم؟

بسیاری از کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم مبارزه با کرونا، به مدت طولانی از ماسک صورت استفاده می کنند در چنین شرایطی برخی از آنها ناراحتی پوستی را تجربه می کنند که در ادامه به راهکارهایی برای کاهش آن می ­پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ماسک ها باید کاملاً روی صورت را بپوشانند و برای اطمینان از حداکثر محافظت در اطراف بینی محکم شود. با این حال در محیط استرس زا و گاهی اوقات گرم، منجر به ناراحتی و آسیب پوستی می شود.

مطالعه­ ای جدید به تفصیل این نوع از آسیب­ های پوستی را بررسی کرده است. «کارن اوسی» یکی از نویسندگان مقاله، از دانشگاه هادرسفیلد در انگلستان گفت: «افراد زیر ماسک ها عرق می­‌کنند و اصطکاک ایجاد شده باعث آسیب و فشار به بینی و گونه­ ها می­ شود. اشک هم یکی از عواملیست که می تواند منجر به عفونت احتمالی شود.

معمولاً پوشاندن زخم به حداقل رساندن آسیب و جلوگیری از عفونت کمک می کند. با این حال، در این شرایط، پانسمان ممکن است مانع از قرارگیری مناسب ماسک و در نتیجه خطر عفونت شود. محققان مقاله خود را در مجله « Wound Care » در ماه فوریه منتشر کردند.

این مقاله طیف وسیعی از دستگاه های پزشکی را بررسی کرده اما شرایط کنونی و استفاده از ماسک های صورت توجه این مطالعه را بیشتر به خود جلب کرده است.

مقاله اخیر یکی اولین مواردیست که در مورد استفاده ایمن از وسایل پزشکی توصیه هایی را ارائه می دهد. نویسندگان هم برای پزشکان متخصص مراقبت های بهداشتی و هم صنعت تولید تجهیزات پزشکی توصیه هایی ارائه دادند.

زخم های مربوط به فشار

این مقاله به زخم های ناشی از فشار که به ویژه به دلیل وسایل پزشکی ایجاد می شود، تمرکز دارد. زخم فشار صدماتی است که در اثر فشار و آسیب دیدن پوست و بافت زیرین آن ایجاد می شود.این زخم ها می توانند خطر عفونت ها، مانند سپتیسمی را افزایش دهند که ممکن است تهدید کننده جان فرد باشد. آنها همچنین باعث درد، ایجاد جای زخم و ریزش موی دائمی شده و مدت اقامت در بیمارستان را افزایش می دهند.

پروفسور اوسی به افرادی که مدت طولانی ماسک می‌زنند توصیه کرد که پوست خود را مرطوب نگه دارند. افراد حداقل باید 30 دقیقه قبل از گذاشتن ماسک، کرم مانع آسیب به پوست استفاده کنند. همچنین تمیز نگه داشتن پوست در زیر ماسک حائز اهمیت است. فشار ناشی از ماسک هر 2 ساعت تسکین می یابد. بنابراین از بیمار دور شده، فشار را در مکانی امن تسکین داده و دوباره پوست را تمیز کنید.

افراد دیگر مانند آنهایی که در فروشگاه‌ها کار می کنند نیز ممکن است برای کاهش خطر عفونت نیز از این ماسک ها استفاده کنند. اوسی به این افراد نیز توصیه کرد که در صورت احساس فشار نزدیک به زخم شدن ماسک خود را بردارند و به پوست استراحت دهند.

راهنمایی جدید COVID-19در مورد کووید-19

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) اخیراً دستورالعمل های خود را برای استفاده از ماسک صورت به روز کرده اند. علائم کووید-19 تا 14 روز به طول می کشد و برخی از افراد بدون بروز علائم به این عفونت مبتلا می شوند. به همین دلیل، CDC توصیه می کند افرادی که مجبورند خانه هایشان را ترک کنند برای محافظت از دیگران، ماسک بزنند.

با این حال CDC از مردم خواسته تا با خرید ماسک های پزشکی مانند N-95 باعث کمبود آن نشوند زیرا کارکنان مراقبت های بهداشتی به این موارد احتیاج دارند در عوض، آنها راهنمایی برای ساختن ماسک توسط افراد را ارائه دادند.

از آنجا که این ماسک ها مضرات بالینی کمتری دارند خطر ایجاد زخم ها کمتر است. با این حال، مراقبت از پوست احتمال ایجاد زخمهای بیشتر را کاهش می دهد.

CDC توصیه می کند که همه افراد ماسک های پارچه ای را در مکانهای عمومی بزنند. این به کند شدن شیوع ویروس کمک می کند. ماسک صورت پارچه ای باید در عین رعایت فاصله اجتماعی زده شود. دستورالعمل درست کردن ماسک در خانه را می توان در اینجا یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065665

وب گردی

وب گردی