کدام عمل های جراحی را نباید در دوران کرونا انجام دهیم؟

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: به دلیل آلودگی در این زمان بهتر است جراحی‌هایی که اورژانسی نیست انجام نشود، زیرا ممکن است فرد هیچ مشکلی هم نداشته باشد و با مراجعه به بیمارستان به کرونا مبتلا شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید ابراهیم متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی ، درباره اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در راستای کمک به بحران کرونا گروه خاصی مد نظر ما نیست و هر جا مشکلی پیش بیاید به آنجا مراجعه می‌کنیم. به عنوان مثال صحن علنی مجلس حدود یک ماه بود که به دلیل شیوع کرونا و ترس آن باز نشده بود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی در ادامه گفت: ما به مجلس پیشنهاد کردیم که تست کرونا از تمام مجلسی‌ها بگیرم و نتیجه مثبت و یا منفی بودن آزمایش کرونای اشخاص مشخص شود و هر کس که به کرونا مبتلا نیست به مجلس برود؛ که این تست را از تمام نمایندگان مجلس گرفتیم و نتیجه برخی از این تست‌ها مثبت بود که نتیجه را با کد و در یک پاکت دربسته برای افراد فرستادیم و به آن‌ها اعلام کردیم.

وی گفت: در کهریزک هم کرونا شیوع پیدا کرده و نگران افراد مسن هستند که شنبه به کهریزک برای انجام اقداماتی در راستای مبارزه با کرونا مراجعه می‌کنیم و از تمام آن‌ها تست کرونا می‌گیرم. در سایر مکان‌ها نیز که تجمعات زیاد است و از ما درخواست کمک بکنند مراجعه می‌کنیم تا دچار اپیدمی کرونا نشویم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: هدف ما از این اقدامات کمک کردن به سیستم وزارت بهداشت است.

متولیان درباره نحوه انجام عمل‌های جراحی در این مدت شیوع کرونا نیز گفت: به دلیل آلودگی در این زمان بهتر است جراحی‌هایی که اورژانسی نیست انجام نشود، زیرا ممکن است فرد هیچ مشکلی هم نداشته باشد و با مراجعه به بیمارستان مبتلا به کرونا شود.

این متخصص جراح عمومی با بیان اینکه عمل‌های بینی، عمل‌های زیبای و عمل‌های لاغری را می‌شود به تعویق انداخت افزود: سه نوع عمل جراحی داریم نوع اول ضروری هستند که اگر انجام نشود به فرد آسیب وارد می‌شود و نوع دوم اورژانسی نیستند، ولی باید زودتر عمل شوند مثل سنگ کیسه صفرا که این عمل‌ها را نیز در اولویت قرار می‌دهیم و نوع سوم عمل‌هایی هستند که فوری نیستند مثل عمل‌های تغییر سایز فک، عمل‌های پروتز و زیبایی، انحراف پاشنه پا و عمل های زانو که ضرورتی ندارند.

وی گفت: به عنوان مثال عمل سرطان روده را نمی‌توان به تعویق انداخت، ولی غیر از این عمل‌ها را باید صبر کرد تا کرونا به پایان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065683

وب گردی

وب گردی