تحویل بیش از 4 هزار شیلد پزشکی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان مرکزی/ خط مکانیزه تولید ماسک راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از توزیع بیش از 4 هزار شیلد پزشکی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان خبر داد.

حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد اراک برای مقابله و مبارزه با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: لیست کلیه فضاهای خوابگاهی و ورزشی قابل استفاده ستاد کل نیروهای مسلح به بازرسی و نظارت سازمان مرکزی اعلام شده که در صورت نیاز برای دوره نقاهت بیماران قابل استفاده است و تاکنون از سوی فرمانداری ها فقط فضاهای واحد تفرش و اراک مورد بازدید واقع شده است.

وی با اشاره به پیشگامی دانشجویان در ارائه خدمات بهداشتی برای شهروندان، افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه در گروه های جهادی مختلف نسبت به توزیع ماسک، ایجاد ایستگاه‌های خدمات‌رسانی، تب‌سنجی و ضد عفونی مراکز و بیمارستان‌ها و فضاهای عمومی نیز اقدام نموده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: بیش از 40 نفر از متخصصان و پرستاران دانشکده پزشکی و پرستاری دانشگاه به‌منظور تأمین کادر درمان و پرستاری در سه شیفت کاری به بیمارستان آیت الله خوانساری اراک منتقل شده‌اند.

کلانتری با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه در قبال چالش‌های پیش روی جامعه عنوان کرد: برپایی ایستگاه سلامت به مدت ۲۰ شب در معابر شهری، ضدعفونی هزاران خودرو و غربالگری بیش از 40 هزار نفر از شهروندان استان از مهم‌ترین اقدامات جهادی دانشجویان و بسیج دانشجویی در این ایام بوده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه از نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور با راه‌اندازی کارگاه تولید شیلد پزشکی باظرفیت تولیدی روزانه۶۰۰عدد، راه اندازی خط تولید البسه بیمارستانی با ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰عدد و راه اندازی خط تولید ماسک با تولید روزانه ۱۰۰۰ عدد در خصوص تولید اقلام بهداشتی و پیشگیری نیز وارد عمل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اراک گفت: تاکنون تعداد بیش از 4 هزار شیلد پزشکی به درمانگاه‌ها و بیمارستان استان توزیع شده است. همچنین تولید و توزیع 15 هزار ماسک بهداشتی در بین شهروندان و مناطق محروم استان و شهر اراک تاکنون به ثبت رسیده است.

کلانتری ضمن تقدیر از خدمات بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشجویان و بسیجیان دانشگاه در گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری پرتردد مانند بازار، مجتمع‌های خرید و فروش و درب منازل مشارکت داشته‌اند. توزیع هزار محلول ضدعفونی کننده از مقابل در منازل و توزیع بسته‌های بهداشتی و استریل تغذیه به بیماران کرونایی در روز ولادت صاحب الزمان(عج) از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی و بسیج به‌شمار می‌رود.

وی در پایان از راه اندازی خط مکانیزه تولید ماسک باظرفیت روزانه۲۰ هزار ماسک در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066101

وب گردی

وب گردی