جزئیات بازگشت شهریه فوق‌برنامه غیرآموزشی مدارس غیردولتی تا پایان سال تحصیلی اعلام می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: تا پایان سال تحصیلی در زمینه بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی مدارس غیردولتی اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: همان‌طور که اطلاع دارید شهریه مدارس غیردولتی مشتمل بر سه بخش شهریه ثابت، شهریه فعالیت‌های فوق برنامه درسی و شهریه فعالیت‌های برنامه‌های فوق برنامه غیر درسی و غیر آموزشی است.

وی ادامه داد: شهریه ثابت شامل ساعت‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس (چه دولتی و چه غیردولتی) از ساعت 7:30 تا 12:30 است. شهریه فعالیت‌های فوق برنامه آموزشی از ساعت 12:30 با 14:45 است، کلاس‌های درس در مدارس غیردولتی در این ساعات دایر است و این اقدامات تحت عنوان فعایت‌های فوق‌برنامه آموزشی در مدارس صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به شهریه فوق برنامه غیرآموزشی مداری غیر دولتی گفت: این شهریه شامل کلاس‌هایی است که از ساعت 3 بعدازظهر به بعد در برخی مدارس برگزار شده است. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اقداماتی در راستای المپیاد‌ها، ربوکاپ و غیره اشاره کرد. هزینه برخی فعالیت‌های ورزشی شامل استفاده از استخر یا اردو شامل این بخش خواهد شد.

تدریس 85 درصد مفاهیم درسی به دانش‌آموزان تا اسفندماه

وی با اشاره به تعطیلی مدارس در اوایل اسفند ماه خاطرنشان کرد: در مدارس غیردولتی بیش از 85 درصد مفاهیم درسی تدریس شده بود. بر اساس برنامه بودجه‌بندی دروس در مدارس غیر دولتی، مفاهیم درسی تا اسفندماه معمولا به پایان می‌رسد و دانش‌آموزان پس از تعطیلات عید، به مرور درس‌ها و آزمون‌ها مشغول می‌شوند. با این حال به محض تعطیلی مدارس، روند آموزش از فرآیند معمول و حضوری در مدارس غیردولتی، به فرآیند آموزش مجازی تبدیل شد.

تشکیل کمیته ویژه پیگیری امور آموزشی مدارس غیر دولتی در ایام تعطیل

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های کمیته پیگیری امور آموزشی گفت: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بر اساس رصدی که از وضعیت تمامی مدارس داشته است، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ویژه پیگیری امور آموزشی مدارس غیر دولتی در ایام تعطیل تشکیل داده است، مسئولیت این کمیته نیز به مدیر کل مدارس غیر دولتی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: از طریق ارتباطی با مدیران مشارکت‌ها و کارشناسان مسئول استان‌ها داشته‌ایم، تقریبا با تمامی مدارس تماس گرفته و از روند آموزش مجازی در مدارس اطلاع یافته و بر آن نظارت داریم.

ایجاد بسترهای کیفیت‌بخشی سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای آموزش‌های الکترونیکی

زینی‌وند با بیان اینکه از گذشته در الگوی شهریه مدارس غیردولتی بخشی تحت عنوان کیفیت بخشی وجود دارد بیان کرد: یکی زیر مجموعه‌های این بخش، ایجاد بسترهای کیفیت بخشی سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای آموزش‌های الکترونیکی است، این موضوع از آبان ماه اعلام شده بود.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از مدارس غیر دولتی از آمادگی و زیرساخت لازم برای آموزش‌های الکترونیک مدارس را داشتند. خوشبختانه به محض اینکه فعالیت‌های آموزش مجازی در مدارس آغاز شد، برخی مدارس به صورت آنلاین و برخی مدارس با استفاده از روش‌های ارتباطی دیگر، با دانش‌آموزان در ارتباط بودند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از آنجایی که فرآیند آموزش در مدارس غیردولتی تعطیل نشده و معلمان این مدارس نیز از طریق آموزش آنلاین و آفلاین به‌صورت مستمر با دانش‌آموزان در ارتباط بودند، برگشت شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه آموزشی موضوعیتی ندارد.

هنوز 2 ماه از سال تحصیلی باقی مانده و روند آموزش مجازی ادامه دارد

وی با اشاره به اینکه روند آموزش مجازی تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد تصریح کرد: در شرایط عادی خرداد ماه پایان سال تحصیلی تلقی می‌شود و هنوز 2 ماه از سال تحصیلی باقی مانده است. اظهار نظری در زمینه پایان سال تحصیلی در شرایط کنونی صحیح نبوده و مبتنی بر تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

زینی‌وند با اشاره به گلایه‌هایی که برخی از والدین گلایه‌هایی در زمینه شهریه برنامه‌های فوق برنامه غیر آموزشی مطرح کرده‌اند خاطرنشان کرد: ممکن است که والدین دانش‌آموز هزینه‌ای را بابت اردوها پرداخت کرده و اردوی مربوطه برگزار نشده باشد، یا هزینه‌ای بابت کلاس‌های ورزشی مانند استخر، فعالیت‌هایی پیرامون ربوکاپ، المپیادها و ... پرداخت کرده‌ و دانش‌آموز از آن فعالیت استفاده نکرده باشد. در این صورت کمیته ویژه پیگیری امور آموزشی بررسی‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.

جزئیات بازگشت شهریه فوق‌برنامه غیرآموزشی مدارس غیردولتی تا پایان سال تحصیلی اعلام می‌شود

وی در پایان گفت: در صورت تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری، باید تغذیه دانش‌آموزان نیز تامین شود، همچنین فعالیت‌های فوق برنامه غیرآموزشی نیز ادامه خواهد یافت، به همین منظور در پایان سال تحصیلی در زمینه بازگشت شهریه فوق برنامه غیرآموزشی اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066329

وب گردی

وب گردی