سیاستمداران جهان، دست از جنگ اقتصادی و سیاسی بردارند

 آیت الله مدرسی خطاب به سیاستمداران جهان گفت: در شرایط کنونی، دست از جنگ اقتصادی و سیاسی بردارید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع بزرگ تقلید ساکن در عراق، از سازمان ملل و شورای امنیت خواست در راستای مقابله با بیماری کرونا تلاش بیشتری کنند.

این مرجع تقلید افزود: سازمان ملل باید یک جلسه اضطراری آنلاین تشکیل دهد و به بررسی راه‌های مقابله با شیوع این بیماری بپردازد، چرا که خطر این بیماری از جنگ‌های نظامی کمتر نیست.

وی با انتقاد از عملکرد برخی کشورها در قطع کمک و همکاری با سازمان بهداشت جهانی، اینگونه اقدامات را نابخردانه توصیف کرد و گفت: سیاستمداران در این شرایط باید جنگ‌های اقتصادی و سیاسی خود را کنار گذارده و راه صلح و همکاری را پیش بگیرند تا از این مرحله به سلامت عبور کنند.

آیت الله مدرسی همچنین بر ضرورت کنار گذاشتن تعصبات و رفتارهای اشتباه از جانب هر فردی و حکومتی و اصلاح فساد تأکید کرده و تصریح کرد: «ریختن خون بی‌گناهان و غارت دارایی مستضعفین از مصادیق فساد فی الارض است. بنده هشدار می‌دهم که شیوع این بیماری مقدمه‌ای برای بلایی بزرگتر است که منجر به بحران گسترده اقتصادی خواهد شد و قحطی و گرسنگی را در پی خواهد داشت.

این مرجع تقلید با توصیه به غنیمت شمردن ایام ماه مبارک رمضان در توسل و دعا به درگاه خداوند خواستار اصلاح نفس و همکاری و محبت بیش از پیش در بین مردم شدند تا خداوند سبحانه و تعالی با رحمت خویش وضع ما را تغییر دهد.

کد خبر: 1066598

وب گردی

وب گردی