آنری: بازی کردن د‌ر آرسنال برایم آسان‌تر از بازی در بارسلونا بود

مهاجم سابق تیم ملی فرانسه می‌گوید برای او بازی کردن در تیم فوتبال آرسنال فشار کمتری نسبت به روزهای حضورش در نوکمپ داشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، تیری آنری با توضیح تفاوت‌های دوران بازیگری‌اش در دو تیم آرسنال و بارسلونا اعتراف کرد که بازی برای توپچی‌ها برای او نسبت به بازی در نوکمپ کار آسان‌تری بوده است و دلیلش را هم توضیح داد.

آنری که هشت سال پرافتخار را در شمال لندن سپری کرد، برای آرسنال 369 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داد و 226 گل هم به ثمر رساند که او را به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تا به امروز و یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال تبدیل کرد. او با آرسنال شش جام بزرگ برد که شامل دو قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بود. او همچنین سال 2006 با آرسنال به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت، تورنمنتی که در فینال آن مغلوب بارسلونا شد. او سال بعد با قراردادی 24 میلیون یورویی به بارسلونا پیوست و ناکامی‌اش برای کسب لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2009 جبران کرد. آنری در بارسلونا یک فصل زیر نظر فرانک رایکارد بازی کرد و بعد از آن با هدایت پپ گواردیولا به میدان رفت و پرافتخارترین فصل دوران بازیگری‌اش را تجربه کرد، فصلی که بارسلونا شش‌گانه برد و آنری در کنار ساموئل اتوئو و لیونل مسی مثلث مرگبار خط حمله آبی‌و‌اناری‌ها را تشکیل داده بودند.

با این حال آنری 42 ساله می‌گوید که در آرسنال راحت‌تر بازی می‌کرد و این هم به دلیل آزادی عمل بیشتری بود که آرسن ونگر در این تیم به او می‌داد.

آنری در یک تماس اینترنتی با سرخیو آگوئرو، مهاجم منچسترسیتی برای شبکه پوما فوتبال گفت: در آرسنال من می‌توانستم هرجایی که می‌‌خواهم بروم، درست مثل زمانی که خودت در اتلتیکومادرید کنار دیه‌گو فورلان بازی می‌کردی. برای من بازی در آرسنال به مراتب آسان‌تر بود، چون آنجا یا برگکمپ یا کانو بودند که حمایتم کنند. آنها ماندن در میانه میدان را دوست داشتند و همین به من اجازه می‌داد که به عقب برگردم، به راست بروم یا به چپ.

مهاجم سابق تیم ملی فرانسه درباره رویکرد تاکتیکی دقیق پپ گواردیولا هم گفت: وقتی در آرسنال بودم هرگز فکر نمی‌کردم که روزی از این تیم بروم، اما این کار را کردم. به بارسلونایی رفتم که سبک بازی متفاوت و شیوه تاکتیکی متفاوتی داشت و من باید یاد می‌گرفتم که چطور به سبک آنها بازی کنم، چون در آرسنال با وجود دنیس و کانو من در خط حمله هر جایی که دلم می‌خواست می‌توانستم بروم. در بارسلونا اما رایکارد از من خواست که در سمت چپ بمانم و بعد هم که پپ آمد. پپ مربی فوق‌العاده‌ای است و اما سطح انتظارات او واقعاً بالاست. تاکتیک‌های او واقعاً سنگین است. مثل این است که داری شطرنج بازی می‌کنی.

آنری اظهار داشت: شما به‌عنوان یک بازیکن همیشه دوست دارید از پستی که هستید کمی پا را فراتر بگذارید، اما در بارسلونا من باید در همان پستی که به من گفته می‌شد می‌ماندم تا فضای حرکت هافبک‌ها تا جای ممکن باز شود و آنها آزادانه‌تر بازیسازی کنند. علاوه بر این من باید حواس مدافعان را پرت می‌کردم تا راه برای شماره 10 تیم باز شود. همیشه باید بی‌جهت هم که شده بود، می‌دویدم تا آندرس اینیستا بتواند توپ را کنترل کند. به تدریج با سبک بازی بارسلونا وفق پیدا کردم. بازی بارسا متفاوت بود، اما زمانی که خودم را با آن تطبیق دادم ما توانستیم همه چیز را ببریم. آن سال اتفاقات فوق‌العاده‌ای برای ما در بارسلونا رقم خورد، اما همان‌طور که خودتان می‌دانید آرسنال همیشه در قلب من است.

کد خبر: 1068172

وب گردی

وب گردی