ساخت ورزشگاه جدید برای ۲ تیم میلان / خامس در فکر فرار از رئال / اینتر هم خواهان داوید آلابا

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

از درگیری با مسی پشیمانم

در دیدار برگشت لیورپول مقابل بارسلونا که با معجزه مرسی سایدی ها و جبران شکست 0-3 دور رفت در آنفلید همراه شد، در یک صحنه اندرو رابرتسون موهای لیونل مسی را کشید و موجب عصبانیت کاپیتان بارسلونا شد. حالا رابرتسون از رخ دادن آن اتفاق ابراز پشیمانی کرده و مدعی شد او چنین شخصیتی ندارد. اندرو رابرتسون به روزنامه دیلی میل گفت: "وقتی به اتفاقات آن دیدار نگاه می کنم واقعا احساس پشیمانی نمی کنم، زیرا احساس می کنم همه این موارد تجربه ای است که باعث ساختن شما می شود. اما در مورد آن صحنه در مورد مسی پشیمان هستم و علاقه ای ندارم آن لحظه را دوباره تماشا کنم. در آن دیدار همه ما ذهنیتی داشتیم که هیچ اتفاقی نباید مانع رسیدن ما به فینال شود و فضای استادیوم نیز اینگونه بود. در یک صحنه من و فابینیو مسی را دنبال کردیم و وقتی زمین خوردیم موهای او را کشیدم که باعث ناراحتی مسی شد، اما من از آن رفتار پشیمانم و چیزی جز احترام در مورد لیونل مسی و بارسلونا ندارم. اما ما برای جبران شکست 0-3 دور رفت نیاز به معجزه داشتیم و اگر این کار کوچک باعث متوقف شدن بهترین بازیکن جهان می شد ... اما حالا من پشیمان هستم. من شخصی اینگونه نیستم و این رفتار بیانگر شخصیت من نیست. اما آن شب اتفاقات زیادی افتاد که شما واقعا آنها را به یاد نمی آورید. هیچ فرایند و ماجرایی در پشت آن اتفاق وجود نداشت."

پروژه سنگین و هنگفت دو تیم میلان

در سال های اخیر اخبار زیادی در مورد احتمال ساخت یک استادیوم جدید از سوی دو باشگاه پرافتخار شهر میلان شنیده شده و حالا تصاویر جدیدی از پروژه مورد توافق و باشگاه منتشر شده است. اخبار حاکی از آن است که مبلغی در حدود یک میلیارد دلار صرف ساخت این سازه غول پیکر خواهد شد. دو باشگاه میلان و اینتر پروژه ای برای ساخت ورزشگاه استادیوم جدید در کنار ورزشگاه سن سیروی فعلی را به شهرداری میلان معرفی کردند. قرار است استفاده از امکانات این ورزشگاه شامل باشگاه بدنسازی، زمین فوتبال، دومیدانی، دوچرخه سواری و اسکیت برای خانه ها و محله های اطراف این استادیوم رایگان باشد. مدیران میلان و اینتر امیدوارند شهرداری این شهر موافقت خود را با آغاز این پروژه اعلام کند، زیرا هم شهر زیباتر شده و هم تعداد زیادی موقعیت شغلی برای مردم شهر میلان ایجاد خواهد شد. این استادیوم 60 هزار نفر ظرفیت خواهد شد و مانند استادیوم سن سیرو از سوی هر دو باشگاه مشهور شهر میلان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در سال های اخیر برخی تیم های ایتالیایی دست به نوسازی استادیوم شان یا ساخت سازه ای جدید کرده اند و حالا نوبت دو تیم محبوب شهر میلان رسیده است.

چرا ستاره فرانسوی بارسلونا تست نداد؟

عثمان دمبله در این سه فصل حضور در بارسلونا بازی های زیادی را به علت مصدومیت از دست داده و به نظر می رسد در این فصل نیز دیگر شاهد حضور او در میادین نخواهیم بود. عثمان دمبله در دیدار بارسلونا مقابل دورتموند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیب دید و از آن مقطع به بعد قادر به همراهی تیمش نبوده است. اما با کاهش شیوع وروس کرونا، تمرینات تیم های بزرگ اروپایی در حال آغاز بوده و ستاره های بارسلونا نیز این روزها بعد از حدود 50 روز برای تمرین دسته جمعی گرد هم آمده اند. سازمان لیگ اسپانیا از همه بازیکنان شاغل در فوتبال این کشور تست کرونا گرفت، اما این اتفاق در مورد عثمان دمبله رخ نداده است. ESPN مدعی شد این تست تنها شامل بازیکنانی بوده که نام شان در لیست تیم ها قرار دارد و به نظر می رسد بارسلونا نام عثمان دمبله را از لیست خود خارج کرده است. بدین ترتیب اگرچه فصل جاری هفته ها دیرتر از موعد مقرر به اتمام می رسد و همین موضوع باعث شده تیم ها قادر به بهره گیری از بازیکنان مصدوم شان در ادامه فصل باشند، اما عثمان دمبله مشمول این ماجرا نشده و او دیگر در فصل جاری برای بارسلونا بازی نخواهد کرد.

خامس بیخیال انتقال نمی شود

جدایی خامس از رئال مادرید در تابستان امسال قطعی است و این هافبک کلمبیایی در حال سپری کردن آخرین روزهای حضورش در برنابئو است. اما علیرغم مطرح شدن شایعات فراوان در مورد احتمال انتقال به لیگ برتر، به نظر می رسد مقصد بعدی او اتلتیکومادرید خواهد بود. نشریه کلمبیایی ال یونیورسال مدعی شد دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید علاقه زیادی به سبک بازی خامس داشته و خواهان حضور او در واندا متروپولیتانو است. حتی تابستان سال قبل و بعد از پیروزی عجیب 3-7 اتلتیکو مقابل رئال در دیداری دوستانه، سیمئونه شرایط خرید خامس را جویا شد که در آن مقطع فلورنتینو پرز با رخ دادن این انتقال مخالفت کرد. اتلتیکومادید قصد دارد با پیشنهادی 25 میلیون یورویی در ماه های پش رو برای خرید خامس اقدام کند و با توجه به علاقه شدید خود این بازیکن به نهایی شدن این انتقال، به نظر می رسد انتقالی جنجالی در انتظار لالیگا در تابستان پیش رو خواهد بود. مارکوس یورنته، هافبک جوان و سابق رئال مادرید آخرین بازیکنی بود که از این تیم راهی اردوی تیم رقیب همشهری شد و به نظر می رسد این اتفاق در مورد خامس هم رخ خواهد داد. البته اورتون و کارلو آنچلوتی نیز برای خرید خامس به شدت ابراز علاقه کرده اند.

اینتر، رقیب جدید بارسا و رئال برای خرید داوید آلابا

اهمیت کیفیت مدافعان کناری در سیستم مورد علاقه آنتنیو کونته با استفاده از سه مدافع، باعث شده اینتر در تابستان امسال به شدت به دنبال خرید یک مدافع جدید باشد و نشریه بیلد مدعی شد داوید آلابا، مدافع بایرن مونیخ در لیست خرید سرمربی ایتالیایی اینتر قرار گرفته است. داوید آلابا هنوز با باشگاه بایرن مونیخ برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده و اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی این مدافع اتریشی بعد از سالها از بایرن شنیده شده است. پینی زاهوی، مدیر برنامه داوید آلابا در حال حاضر خارج از آلمان بوده و با توجه به قوانین قرنطینه اجازه سفر به این کشور و پیگیری مذاکرات با بایرن مونیخ را ندارد و به همین دلیل آینده داوید آلابا در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. البته کار اینتر برای خرید داوید آلابا بسیار دشوار خواهد بود، زیرا پیش از این تیم های بزرگی چون رئال مادرید و بارسلونا نیز برای انتقال این بازیکن ابراز علاقه کرده اند. قرارداد داوید آلابا با باشگاه بایرن مونیخ در تابستان سال 2021 به اتمام خواهد رسید و اگر باشگاه آلمانی تا تابستان قادر به تمدید قرارداد او نباشد، چاره ای جز فروش این بازیکن نخواهد داشت. البته کالچومرکاتو نیز مدعی شد علاقه خود این بازیکن انتقال به رئال مادرید دارد.

اتلتیکو باید بند قرارداد موراتا را پرداخت کند

به گزارش "ورزش سه"، آلوارو موراتا در تابستان سال 2017 و در حالیکه در آستانه انتقال به منچستریونایتد بود، به یکباره تغییر عقیده داده و راهی چلسی شد. اما این مهاجم اسپانیایی علیرغم به ثمر رساندن 24 گل در 72 بازی در نهایت نتوانست در لیگ برتر دوام بیاورد و در ژانویه سال 2019 به پیشنهاد اتلتیکومادرید پاسخ مثبت داد. حالا نشریه مارکا مدعی شد باشگاه اسپانیایی به زودی قرارداد آلوارو موراتا را دائمی کرده و مبلغ 48 میلیون پوند برای خرید این بازیکن به چلسی پرداخت خواهد کرد. این در حالیست که مواتا در مادرید نیز نمایش خیلی خوبی نداشته و در 38 بازی موفق به زدن 14 گل برای روخی بلانکوس شده است. اتلتیکومادرید در یک سال اخیر مبالغ هنگفتی را برای تقویت خط حمله اش پرداخت کرده تا به حال چندان مثمرثمر نبوده است. به جز خرید آلوارو موراتا، آنها تابستان سال گذشته با مبلغ 126 میلیون پوند ژائو فلیکس پرتغالی را نیز جذب کردند که او نیز در اولین فصل حضور در مادرید نتوانست انتظارات را به طور کامل برآورده کند. به نظر می رسد جدایی دیگو کاستا در تابستان از اتلتیکومادرید قطعی باشد و احتمالا آلوارو موراتا مهاجم فیکس این تیم در فصل بعد خواهد بود.

رونالدو: ۲ سال پیش می خواستم به فوتبال برگردم

"، رونالدو نازاریو سال 2011 و در 34 سالگی در کورینتیانس برزیل بازنشسته شد. تقریبا یک دهه است که مهاجم برزیلی کفش هایش را آویخته اما اخیرا در سال 2018 فرصت داشت دوباره در میادین حاضر شود. مالک باشگاه وایادولید در یک گفت و گوی زنده اینستاگرامی به سباستین ورون ستاره سابق تیم ملی آرژانتین درباره این موضوع گفت:« زمانی که وایادولید را خریدم به این موضوع فکر کردم. به خودم گفتم اگر سه یا چهار ماه تمرین کنم می توانم چند بازی انجام دهم.» ستاره سابق تیم ملی برزیل به سرعت این ایده را از ذهنش پاک کرد چون او معتقد است اکنون بازیکنان خیلی سریع هستند. رونالدو در زمان فوتبالش می توانست چند سال بیشتر بازی کند اما آسیب دیدگی های متعدد موجب شد زودتر از زمان مورد نظرش فوتبال را کنار بگذارد. مهاجم سابق بارسلونا، رئال مادرید، اینتر و میلان در ادامه گفت:« نسبت به عملکردم در آن دوران احساس غرور می کنم. دوست داشتم کمتر آسیب می دیدم. آن مصدومیت ها زندگی من را تغییر دادند. من از لحاظ ورزشی چهار یا پنج سال را از دست دادم. با این حال دوران ورزشی‌ام فوق‌العاده بود.»

درخواست هواداران آرسنال برای خرید مهاجم بارسلونا

دمبله این روزها دوران ریکاوری پس از جراحی زانویش را پشت سر می گذارد. بال تهاجمی همیشه مصدوم بارسا، فوریه گذشته بود که در جریان تمرینات مصدوم شد و تن به جراحی داد. او فصل را از دست داده بود ولی پس از شیوع کرونا و تعطیلی لالیگا، در صورت از سرگیری بازی ها شاید شانس بازی برای بارسا را پیدا کند. دو روز پیش دمبله تنها بازیکن بارسلونا بود که تست کرونا نداد و قرار است دوشنبه پیش رو از او تست گرفته شود و سپس کادر فنی به وی دستورات جدید تمرینی را خواهد داد. طبق ادعای اکسپرس، سران آرسنال در حال برنامه ریزی برای جذب دمبله هستند و این مهم به خصوص پس از درخواست های متعدد هواداران، در دستور کار قرار گرفته است. دمبله 22 ساله هرچند به دلیل مصدومیت نتوانسته ارزش هایش در بارسا را ثابت کند ولی آرسنالی ها معقتدند که در صورت جدایی پیر امریک اوبامیانگ که بسیار هم محتمل است، دمبله می تواند بهترین جانشین برای او باشد. این در حالی است که منچستریونایتد نیز دیگر تیم خواهان دمبله است. بازیکنی که تابستان گذشته حاضر نشد به پی اس جی برود و گفته بود می خواهد توانایی هایش را در بارسا به اثبات برساند. همچنین سه ماه پیش رسانه ها خبر از تماس میکل آرتتا سرمربی آرسنال با دمبله داده بودند و حتی صحبت از پیشنهاد 100 میلیون یورویی توپچی ها نیز در میان بود اما با شیوع کرونا و شرایط اقتصادی بد باشگاه ها، دیگر چنین پیشنهاداتی غیرممکن به نظر می رسند.

کد خبر: 1068606

وب گردی

وب گردی