دانشگاه آزاد اسلامی به سمت پروژه‌های کلان صنعتی در حرکت است

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت همراه از تجهیزات و توانمندی های واحد کرج در زمینه ساخت و تولید بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، لاله ملک نیا مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی و تنی چند از مدیران این حوزه با حضور در واحد کرج، از تجهیزات و توانمندی‌های آزمایشگاه های واحد کرج بازدید کردند.

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی پس از حضور در واحد کرج در نشستی با حضور مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان البرز، حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری واحد کرج و فرزاد نصری رئیس مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز کلیات طرح های این حوزه و نقش واحدهای توانمند دانشگاهی همچون کرج در این طرح‌ها را بیان داشته و گفتند: در حال حاضر دانشگاه این نیاز اساسی را حس کرده که با توجه به ظرفیتی که دانشگاه آزاد اسلامی در جای جای کشور دارد، بایستی به سمت اجرای پروژه های کلان در ارتباط با صنعت کشور حرکت کند.

ملک نیا با اشاره به اینکه بسیاری از اساتید دانشگاهی با داشتن توانمندی های بسیار بالای علمی و پژوهشی، در بخش ارتباط با صنعت و یا نوع تعامل مناسب با صنعت، مهارت لازم را ندارند گفت: با تغییر رویکرد و ایجاد یک نگاه کلان در ستاد مرکزی ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، به گونه ای برنامه ریزی صورت گرفته که پس از شکل گیری کمیته ها و کانون هایی در استان ها، پروژه های بزرگ صنعتی توسط ستاد مرکزی، تعریف و اخذ شده و بر اساس توانمندی های خاص هر واحد، اجرای این کلان پروژه ها به واحد توانمند مورد نظر واگذار شود.

وی در ادامه واحد کرج را یکی از واحدهای توانمند در بخش آزمایشگاه ها و کارگاه ها و در زمینه ساخت و تولید، عنوان و ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک بتوانیم پروژه های مهمی در زمینه قطعه سازی و تولید قطعات صنعتی، در این واحد دانشگاهی جاری نماییم تا از این طریق گام موثری در تحقق بخشی از اهداف ارتباط با صنعت دانشگاه برداشته شود.

در ادامه جلسه مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان البرز آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی این استان در راستای ارتباط با صنعت را عنوان کرد.

همچنین حامد ثابت سرپرست معاونت پژوهش و فناوری واحد کرج نیز ضمن برشمردن توانمندی های واحد کرج و سایر واحدهای استان آمادگی وهمکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز را در راستای اهداف اداره کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه اعلام نمود.

در این بازدید که به منظور بررسی ظرفیت های این واحد دانشگاهی در بخش ساخت برخی از قطعات صنعتی مورد نیاز کشور در قالب قراردادهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت؛ مسئولین حاضر با اظهار خرسندی از تجهیزات، نظم اداری و کارایی قابل ملاحظه واحد کرج در بخش آزمایشگاهی و کارگاهی، ابراز امیدواری کردند با بهره‌گیری از این توانمندی های ارزشمند، با مشارکت در ساخت و تولید برخی قطعات صنعتی مورد نیاز صنایع مهم کشور، ضمن درآمدزایی برای دانشگاه، بخشی از نیاز وارداتی صنعت کشور نیز تامین شده و صنایع مهم نیز از مشکلات حاصل از تحریم‌ها در واردات قطعات خارجی بی نیاز شوند.

کد خبر: 1069663

وب گردی

وب گردی