جدال عجیب بر سر کفش طلا/ افشاگری جالب درباره آقای‌خاص/ جدایی ستاره دورتموند قطعی شد

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

نبرد کفش طلا؛ لوا به ایموبیله رسید

در ادامه هفته بیست و هفتم رقابت های بوندسلیگا بایرن مونیخ در آلیانس آره نا از فرانکفورت پذیرایی کرد و توانست با نتیجه ۵ بر دو به پیروزی برسد. به این ترتیب شاگردان فلیک اختلاف ۴ امتیازی خود با تیم دوم جدول رده بندی را حفظ کردند.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن در بیست و هفتمین هفته بوندس لیگا مقابل آینتراخت یک گل به ثمر رساند. اکنون این مهاجم لهستانی ۲۷ گل در مسابقات قهرمانی آلمان بوندسلیگا دارد و باعث شده است تا او در صدر جدول گلزنان این لیگ قرار داشته باشد. این در حالی است که چیرو ایموبیله مهاجم لاتزیو نیز دقیقا همین تعداد گل را برای تیمش در فصل جاری داشته تا رقابت این دو بازیکن برای کسب کفش طلای بهترین گلزن فصل اروپا با هیجان خاصی ادامه داشته باشد.

این در حالی است که این فوتبالیست ایتالیایی در ۲۶ بازی ۲۷ گل به ثمر رساند و لواندوفسکی در ۲۵ بازی موفق به زدن این تعداد گل شده است. در کل، لواندوفسکی برای پنجمین فصل پیاپی بیش از ۴۰ گل برای این باشگاه در یک سال به ثمر رسانده است.

اوبلاک باعث صعود اتلتیکو مقابل لیورپول بود

هر چقدر در دیدار برگشت لیورپول مقابل اتلتیکومادرید در آنفلید یان اوبلاک عملکرد فوق العاده ای داشت و بارها دروازه تیمش را نجات داد، آدریان روی معدود حملات شکننده بود و اشتباهات او در غیاب آلیسون علت اصلی حذف زودهنگام مرسی سایدی ها لقب گرفت. حالا آدریان مدعی شد اوبلاک بهترین بازیکن آن دیدار بود و نماینده اسپانیا نیز لایق صعود به مرحله بعد بوده است.

آدریان گفت: "بهترین بازیکن مسابقه بزرگشت ما در مقابل تیم اسپانیایی در عمل یان اوبلاک بود و در پایان، اتلتیکو نمایش همیشگی اش را ارائه داد. آنها در هر دو مسابقه ما را شکست دادند و موفق به صعود شدند و به نظر من آنها سزاوار این موفقیت نیز بودند.

اما تا چند روز بعد از آن دیدار من و دیگر بازیکنان لیورپول طعم تلخ شکست و حذف از لیگ قهرمانان را حس می کردیم. ما آن شب نمایش خوبی ارائه دادیم و بیش از بیست ضربه به سمت دروازه اتلتیکو نواختیم. همچنین فکر می کنم شاید دو یا سه بار نیز به دیرک دروازه حریف زدیم و به همین دلیل شکست برای مان دشوار بود."

افشاگری جالب شاگرد سابق مورینیو درباره آقای‌خاص

سسک فابرگاس در سال ۲۰۱۴ و بعد از گذراندن سه فصل در بارسلونا دوباره به لیگ برتر بازگشت و این بار راهی رقیب آرسنال یعنی چلسی شد هافبک اسپانیایی مدعی شد مکالمه با ژوزه مورینیو او را راضی به این انتقال کرده است.

سسک فابرگاس گفت: مورینیو یک سیستم دارد اما خیلی خوب روی آن سیستم کار می‌کند. او بازیکنان خاصی را برای سیستم خود می‌خواهد. یک روز و هنگامی که من برای اولین بار با مورینیو ملاقات کردم، او به من گفت که به دو بازیکن نیاز دارد و می‌خواهد من و دیگو کاستا را جذب کند. مورینیو نام من را روی کاغذ ترکیب تیم نوشت و گفت این تیم قهرمان می‌شود. مورینیو مربی خوبی برای بازیکنان بزرگ است. او با ذهن شما بازی کرده و شما را تحریک می‌کند. یک روز و ما در لیگ بسیار خوب بازی کردیم و او پیغام‌هایی در تمجید از ما داد، اما پس از آن گفت امروز آشغال بودید، او اینگونه با ذهن شما بازی می‌کند.

فابرگاس در ادامه بیان کرد: دوران حضورم در چلسی فوق‌العاده بود. وقتی ۲۳ ساله بودم و بازوبند کاپیتانی آرسنال را می‌بستم، اگر به من می‌گفتید ممکن است در آینده برای چلسی بازی کنی می‌گفتم دیوانه هستید. اما درک متقابل من با هواداران، باشگاه و با همه کسانی که در آنجا کار می‌کردند بسیار خوشحال کننده بود. من احساس کردم که خیلی خوب در چلسی جا افتاده‌ام. ما مربیان خوبی داشتیم و باشگاه تشنه قهرمانی بود. شما در چلسی باید همیشه تا پایان برای پیروزی رقابت کنید و این چیزی است که من می‌خواستم. من می‌دانستم که کار کردن با مورینیو می‌تواند قدم بزرگی رو به جلو در حرفه من باشد.

تکذیب یک شایعه؛ آگوئرو از سیتی جدا نمی‌رود

در پی انتشار اخباری مبنی بر تمایل سه باشگاه ایتالیایی ناپولی، یوونتوس و اینتر به خرید سرخیو آگوئرو، مدیر برنامه‌های این مهاجم آرژانتینی تأکید کرد امکان ندارد که او منچسترسیتی را قبل از پایان قراردادش ترک کند. اخیراً شبکه اسپورت‌ایتالیا ادعا کرده که آگوئرو در فهرست خرید‌های تابستانی ناپولی و اینتر قرار دارد به خصوص که قرارداد او با منچسترسیتی هم رو به پایان است.

مدیر برنامه‌های او، هرنان روگرا در این باره به سایت اف‌سی‌اینترنیوز گفت: سرخیو تا سال 2021 با منچسترسیتی قرارداد دارد و غیرممکن است که او قبل از این تاریخ تیم را ترک کند. بعد از آن اما مشخص نیست که چه اتفاقی رخ خواهد داد. من با اینتر مذاکره‌ای نداشته‌ام و دلیلش هم خیلی ساده است: آگوئرو از مالکان سیتی راضی است و قصد تغییر باشگاه ندارد. آگوئرو ماه آینده 32 ساله می‌شود و از او به عنوان گزینه‌ای احتمالی برای پر کردن جای خالی لائوتارو مارتینس در اینتر و گزینه جایگزین ناپولی در صورت ناکامی در خرید مائورو ایکاردی یاد می‌شود.یوونتوس نیز برای پر کردن جای خالی گونسالو ایگواین به دنبال یک مهاجم جدید است. او که از سال 2011 برای منچسترسیتی توپ زده، در 30 بازی رسمی‌اش در این فصل 23 گل زده است.

اومتیتی وارد پرونده جذب لائوتارو می‌شود

نشریه «اسپورت» چاپ کاتالونیا با انتشار گزارشی مدعی شد، باشگاه اینتر نسبت به خدمت گرفتن ساموئل اومتیتی از بارسلونا در تابستان پیش‌رو علاقه‌مند است، این در حالی است که شایعه جدایی این مدافع فرانسوی از جمع آبی‌واناری‌ها در پایان فصل مطرح شده است. بر اساس این گزارش، باشگاه بارسلونا که به مانند دیگر باشگاه‌های اروپایی از شیوع ویروس کرونا ضربه مالی خورده است، برای سبک کردن دستمزدهای پرداختی به بازیکنانش، تصمیم به قطع همکاری با چند بازیکنش در پایان فصل گرفته که یکی از آنها اومتینی 26 ساله است.

گفته می‌شود مذاکراتی بین دو باشگاه بارسلونا و اینتر در جریان است که در صورت پیوستن لائوتارو مارتینس به جمع آبی‌واناری‌ها، باشگاه اینتر بتواند در معامله‌ای مجزا این مدافع فرانسوی را در ازای 30 میلیون یورو به خدمت بگیرد. این مدافع 26 ساله در تابستان 2016 با قراردادی به ارزش 25 میلیون یورو از لیون به بارسلونا پیوست و تاکنون در 114 بازی از رقابت‌های مختلف برای کاتالان‌ها به میدان رفته است.

قطعی؛ جدایی گوتزه از دورتموند در تابستان

باشگاه بوروسیا دورتموند امروز خبر از جدایی قطعی ماریو گوتزه در تابستان داد. گوتزه که تابستان 2013 در انتقالی جنجالی از دورتموند به بایرن رفت، پس از سه سال به باشگاه سابق خود برگشت ولی اوضاع این بار برای او خوب پیش نرفت. زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 در پایان فصل قراردادش با دورتموند به اتمام می رسد و امروز میشائیل زورک مدیر ورزشی باشگاه جدایی او را قطعی دانست. به این ترتیب گوتزه در دورتموند پایانی غم انگیز خواهد داشت و باید در ورزشگاهی خالی با تیم محبوبش وداع کند.

زورک در این رابطه گفت:« تعهد ما به گوتزه در پایان فصل تمام خواهد شد و او تابستان از جمع ما جدا می شود. این یک تصمیم مشترک است که پس از چند جلسه گفت و گو حاصل شد. ماریو پسر واقعا خوبی است و معتقدم در بازی های باقیمانده تا پایان فصل می تواند نقش مهمی در تیم داشته باشد. ما برای او آرزوی بهترین ها را داریم.» آینده گوتزه ی 27 ساله در دستان رضا فاضلی مدیر برنامه های ایرانی اوست و گفته می شود شاید به سری آ ایتالیا برود.

قیمت باورنکردنی بارسلونا برای فروش دمبله

عثمان دمبله از زمانی که در سال 2017 برای جانشینی نیمار و با قراردادی 105 + 40 میلیون یورویی از دورتموند به بارسا پیوست، در این تیم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به دلیل مصدومیت‌های پیاپی در این دوره، 63 بازی را از دست داده است. بسیاری از منتقدین بارسا معتقدند باشگاه کاتالان باید در تابستانی آتی او را به فروش برساند. او در بارسلونا 12 میلیون یورو دستمزد می گیرد و به این رقم می تواند 6.6 میلیون یورو هم بر اساس بندهای متغیر اضافه شود. در شرایط اقتصادی بد پس از کرونا، سران بارسا تصمیم گرفته اند تا هر طور شده دمبله را به باشگاهی دیگر واگذار کنند. این انتقال می تواند قطعی باشد و یا قرضی با بند خرید دائمی.

در بارسلونا بر این عقیده اند که با فروش او از شر پرداخت مبلغ هنگفت 18.6 میلیون یورو به او در سال خلاص خواهند شد اما جالب اینکه آنها از خیر دریافت مبلغ بالا برای فروش دمبله گذشته اند. سال گذشته در چنین روزهایی بارسا به کمتر از 90 میلیون یورو برای فروش دمبله راضی نبود و سه ماه پیش این رقم به 60 میلیون یورو کاهش پیدا کرد اما اکنون آنها حاضرند با دریافت 42 میلیون یورو، ستاره فرانسوی را واگذار کنند. برای این منظور پی اس جی شاید تنها باشگاهی باشد که از لحاظ توان مالی قدرت خرید دمبله را داشته باشد.

لئوناردو مدیر ورزشی پی اس جی تابستان گذشته مذاکراتی برای جذب دمبله داشت اما این بازیکن در نهایت حاضر به جدایی از بارسا نشد. در صورت انتقال قرضی، می توان یکی دو تیم ایتالیایی را هم به پی اس جی به عنوان تیم های خواهان دمبله اضافه کرد.

اینتر و رد پیشنهاد اول PSG برای ایکاردی

بعد از حواشی فراوان مائورو ایکاردی در نقل و انتقالات تابستانی گذشته از اینتر جدا شد و با قراردادی قرضی به همراه بنده خرید دائمی به پاری سن ژرمن پیوست. این مهاجم آرژانتینی تا به اینجا عملکرد قابل قبولی در ترکیب تیم فرانسوی داشته و در ۳۱ بازی برای این تیم موفق به ثبت ۲۰ گل شده است. در هفته‌های گذشته صحبت های زیادی در رابطه با علاقه یا عدم علاقه پاری سن ژرمن برای دائمی کردن قرارداد این مهاجم آرژانتینی مطرح بوده است. با این حال روز گذشته اسکای اسپورتس و گاتزتا دلو اسپرت مدعی شدند که باشگاه PSG پیشنهاد ۵۰ میلیون یورویی به علاوه ۱۰ میلیون پاداش را برای دائمی کردن قرارداد ایکاردی به نراتزوری پیشنهاد داده است. حالا و در همین رابطه اما گزارش ها حاکی از آن است که اینتر این پیشنهاد پاری سن ژرمن را به طور کامل رد کرده است. بر اساس توافق صورت گرفته باشگاه پاریسی باید ۷۰ میلیون یورو برای دائمی کردن قراردادهای ایکاردی بپردازد اما آنها قصد دارند این مبلغ را کاهش دهند؛ اتفاقی که فعلاً با مخالفت با اینتر روبرو بوده است.

یونایتد بخت اول به خدمت گرفتن کولیبالی

چندین رسانه ایتالیایی با انتشار گزارش‌هایی مدعی شده‌اند، باشگاه منچستریونایتد بخت اول به خدمت گرفتن کالیدو کولیبالی از ناپولی است و در این راه در وضعیت بهتری نسبت به رقبایی همچون پاری‌سن‌ژرمن، لیورپول و نیوکاسل دارد. رسانه‌های فرانسوی اخیراً گزارش داده‌ بودند باشگاه پاری‌سن‌ژرمن قید خرید کولیبالی را زده است، این در حالی است که دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید هم اهداف دیگری را برای تقویت خط دفاعی خود در نظر دارند. طبق گزارش روزنامه‌های ایتالیالیی «رپابلیکا» و «ایل‌ماتینو»، در صورتی که کالیدو کولیبالی بخواهد در تابستان پیش‌رو اقدام به ترک سن‌پائولو کند، منچستریونایتد کاندیدای اول به خدمت گرفتن اوست.

رقم درخواستی باشگاه ناپولی برای فروش این مهاجم سنگالی اکنون به 90 میلیون یورو کاهش یافته، این در حالی است که در چند سال اخیر، آئورلیو دلورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی چندین پیشنهاد بالای 100 میلیون یورویی را از باشگاه‌های دیگر بابت جذب این بازیکن رد کرده بود. کولیبالی 28 ساله که در سال 2014 در ازای 7.75 میلیون یورو از خنک بلژیک به ناپولی پیوست، تا پایان ماه ژوئن 2023 تحت‌ قرارداد این باشگاه ایتالیایی است. همچنین عملکرد خوب این مدافع سنگالی در ناپولی همراه با کسب عنوان بهترین مدافع سری A در فصل 19-2018 بوده است. کالیدو این فصل با مصدومیت‌های جدی مواجه شده است، به همین خاطر تنها در 21 بازی از رقابت‌های مختلف توانسته آبی‌پوشان ناپل را همراهی کند. گفته می‌شود باشگاه‌هایی همچون تاتنهام و منچسترسیتی هم وضعیت او را زیرنظر دارند.

کیه‌زا؛ دست‌نیافتنی برای اینتر

فدریکو کیه‌زا 22 ساله با عملکرد خوبش در جمع بنفش‌پوشان فلورانس سبب شده تا باشگاه‌های نامداری از جمله یوونتوس، اینتر، منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن و چلسی نسبت به جذب او علاقه نشان دهند، اما به نظر می‌رسد اینتر شانسی برای به خدمت گرفتن بال راست فیورنتینا ندارد. پایگاه خبری «کالچو مرکاتو» ایتالیا خبر داد باشگاه اینتر بنا به دلیل خاصی باید دست از تلاش برای به خدمت گرفتن فدریکو کیه‌زا بکشد. طبق این گزارش، باشگاه فیورنتینا برای فروش این بازیکن ایتالیایی رقمی در حدود 70 میلیون یورو می‌خواهد و قصدی برای تخفیف دادن به مشتریان کیه‌زا ندارد که این رقمی بالا برای اینتر در بحران مالی به وجود آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا است.

قرارداد فعلی کیه‌زا با فیورنتینا تا پایان ماه ژوئن 2022 اعتبار دارد. بازیکن تیم ملی ایتالیا، این فصل در 26 بازی از رقابت‌های مختلف برای بنفش‌پوشان فلورانس به میدان رفته و ضمن به ثمر رساندن هفت گل، پنج پاس گل هم برای هم‌تیمی‌های خود ساخته است.

کد خبر: 1070324

وب گردی

وب گردی