آمریکا توان نظامی برای مقابله با ایران را ندارد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: ایران باوجود تهدیدات آمریکا نفتکش‌های خود را به ونزوئلا ارسال کرد و آمریکا به خوبی دریافت که تاب و توان نظامی لازم برای مقابله با ایران را ندارد.

فتوحی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره توانمندی ایران در فروش نفت و فرآورده‌های بنزینی به ونزوئلا گفت: ایران در حالی موفق به رساندن نفت خود به ونزوئلا شد که از سوی آمریکا تحریم و تهدید می‌شد.

وی ادامه داد: آمریکا که خود را کدخدای دنیا می‌داند با تحریم کردن ایران و چند کشور نفتی دیگر تلاش دارد تا نفت خود را در بازارهای آزاد به قیمت بالاتر بفروشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس نیز با افزایش و تولید تعداد بشکه‌های نفتی سعی در جبران عدم فروش نفت ایران در اوپک کنند.

وی اضافه کرد: ایران با هوشیاری مقام معظم رهبری از چند سال پیش این حربه دشمنان را متوجه شد و تلاش کرد که صادرات غیر نفتی خود را افزایش دهد و وابستگی به درآمد نفتی در شرایط تحریم را به حداقل برساند.

فتوحی با اشاره به اینکه ایران پنج نفتکش حامل نفت و بنزین به ونزوئلا ارسال کرده است، گفت: بازار جهانی نفت در دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیار نابسامان است و ایران در این شرایط به خوبی توانسته از نفت خود درآمدزایی کند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه پهلو گرفتن نفتکش‌های ایرانی در بنادر ونزوئلا سند افتخار و اقتدار ایران است، گفت: ایران با وجود تهدیدات آمریکا نفتکش‌های خود را به ونزوئلا ارسال کرد و آمریکا به خوبی دریافت که تاب و توان نظامی لازم برای مقابله با ایران را ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071022

وب گردی

وب گردی