امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت فرهنگی جامعه است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهمترین اولویت امر به معروف و نهی از منکر، یادآوری آن در جامعه است، با فرهنگ سازی می‌توانیم این واجب شرعی را پیاده سازی کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مهمترین اولویت امر به معروف و نهی از منکر، یادآوری آن در جامعه است، با فرهنگ سازی می‌توانیم این واجب شرعی را پیاده سازی کنیم؛ امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت فرهنگی جامعه است.

وی با اشاره به ضرورت انسجام حوزه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نهادهای مختلف فرهنگی جهت هم‌افزایی بیشتر استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب پیاده سازی این فریضه مهم الهی دست یابیم.

کلانتری با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین پیچیده، اظهار داشت: تعیین حدود امر به معروف و نهی از منکر کارسازترین شیوه هم‌افزایی اجتماعی است و این کارآمدی با زبان فرهنگ قابل درک خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: باید زمینه های ظهور و بروز گناهان و حریم شکنی ها در جامعه شناسایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071353

وب گردی

وب گردی