توافق سازش میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین امضا شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین امروز در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.

این توافق به زبان‌های انگلیسی، عبری و عربی تنظیم شده بود و به امضای مقام‌های طرف‌ها رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا قبل از امضای این توافق در یک سخنرانی مدعی شد این توافق‌ها مسیر را برای صلح در خاورمیانه هموار خواهد کرد. او مدعی شد که کسی فکر نمی‌کرده حصول چنین توافقاتی امکان‌پذیر بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفت که قصد دارد اسرائیل را قوی کند چون تاریخ نشان داده قدرت امنیت می‌آورد.

وزیر خارجه امارات هم این توافق را نشان‌دهنده «تغییر در قلب خاورمیانه» خواند و از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابت متوقف کردن طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری تشکر کرد. او ادعا کرد این توافق به امارات کمک خواهد کرد در کنار مردم فلسطین بایستد.

وزیر خارجه بحرین هم از نتانیاهو، ترامپ و وزیر خارجه امارات تشکر کرد و گفت که توافق‌ها گام نخست هستند و باید به تشکیل کشور فلسطین منجر شوند.

در همین راستا واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز۲۳ مرداد (۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

آمریکا همچنین روز ۲۱ شهریور اعلام کرد بحرین هم تصمیم گرفته روابط خود با رژیم اسرائیل را علنی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =