معمای گل‌محمدی و ماموریت نیمه تمام پرسپولیسی‌ها

پرسپولیس ایران در صورت پیروزی در بازی امشب مدعی جدی صعود از گروهش خواهد شد.

ایسکانیوز - امیر کریمی( کارشناس و تحلیلگر فوتبال)


به فاصله کمتر از 72 ساعت و از ساعت 22:30 امشب تیم فوتبال پرسپولیس در حالی دوباره به مصاف التعاون می رود که با شکست دوباره این تیم می‌تواند خود را مدعی اصلی صعود از گروه C رقابت‌ها معرفی کند. در همین خصوص نگاه اجمالی به جدول این گروه نشان از پیچیدگی و حساسیت بازی های باقیمانده دارد .
التعاون و الدحیل شش امتیازی هستند، پرسپولیس چهار امتیاز دارد و در نهایت الشارجه تک امتیازی است. با این حساب پرسپولیس برای صعود بدون اما و اگر به مرحله بعد، باید بازی برگشت با التعاون را هم با پیروزی به پایان ببرد.

معمای گل محمدی؛دست زدن به ترکیب تیم برنده
برای کادر فنی پرسپولیس و در راس آن گل محمدی نکته بسیار مهم تصمیم گیری برای ترکیب تیم است. از آنجایی که پرسپولیس تعدادی از بازیکنان خود را در اختیار ندارد و با تغییر و جابجایی پست چند بازیکن نیز مواجه شده ، کادر فنی باید پاسخ این سوال را برای خودش حل کند که آیا به ترکیب تیم برنده دست بزند یا خیر؟ فراموش نکنیم که این بازی ها بصورت تورنمت در حال برگزاری است و احتمال مصدومیت و محرومیت هم در آن وجود دارد. همچنین دیگر نکته حائز اهمیت این است که در بازی های فشرده تقسیم انرژی برای بازیکنانی که درگیر این بازی ها هستند از اهمیت بالایی برخوردار است به خصوص اگر تیم‌ها به مراحل بالاتر نیز راه یابند این مهم باید به خوبی اجرا شود.


خط دفاع؛
در بازی قبل ترکیب چهار نفره خط دفاع پرسپولیس چندان مطمئن نشان نداد به خصوص مدافعان کناری که چندین بار از هافبک ها و مهاجمان حریف دور خوردند. در قلب خط دفاعی اما اوضاع کمی بهتر بود که البته باید برای بازی های بعدی هماهنگی بیشتری در بین آنها دیده شود. از طرفی حضور سید جلال حسینی می تواند بار تجربه را برای این خط دفاعی سنگین تر کند اما تجربه دربی یحیی نشان داده که بهتر است یک بازیکن دفاعی را برای دقایق آخر روی نیمکت داشته باشد در مورد کناره های دفاع پرسپولیس اما ظاهرا آلترناتیو تخصصی وجود ندارد چرا که شیری هنوز درگیر کرونا و مشکلات آن هست و نادری هم کلا بازی ها را  به دلیل مصدومیت از دست داده.

میانه میدان؛
در وسط زمین خصوصا برای تیم یحیی که با دو هافبک دفاعی متمرکز بازی قبل را به پایان برد هنوز تردیدهایی برای بازی کردن یا نکردن کامیابی نیا وجود دارد بخصوص که ظاهرا او تازه از بند مصدومیت رها شده، از طرفی با نمایش خوب میلاد سرلک تازه وارد خارج کردن او از ترکیب اصلی به نوعی ریسک به نظر می رسد با این حال کادر فنی قطعا به این گزینه های میانه میدان حتما بیشتر تامل و تفکر خواهد کرد ضمن اینکه نورالهی که حالا کاپیتان پرسپولیس هم هست در بازی قبلی نمایش  ضعیف تر از انتظار در میدان  داشت، در مورد نورالهی می توان گفت هرچقدر نورالهی در اضافه شدن به حمله و میل به گل زدن خوب عمل می کند اما در ایجاد بالانس بین خط دفاع و حمله کلا  و همچنین پر کردن فضاهای خالی جلوی دفاع ناتوان نشان می دهد . حالا باید دید نگاه کادر فنی به بازی های بعدی در این خط چگونه هست.

خط حمله؛
خط حمله پرسپولیس در بازی قبل متشکل از سه هافبک رونده رو به جلو بشار،امیری،پهلوان بود که در راس پیکان خط حمله تازه واردی به نام آل کثیر بازی می کرد که اتفاقا با تازه وارد دیگری به نام رمضانی تعویض شد البته امید عالیشاه را هم نمی توان از یاد برد.
یکی از مشکلات عمده در بازی قبل با التعاون عدم انتقال سالم توپ از فاز دفاع به حمله برای پرسپولیس بود جاییکه هنوز بازیکنان تازه وارد نتوانسته بودند خود را در تیم پیدا کنند و در پازل تاکتیکی جابیفتند از طرفی نبودن ترابی و علیپور هم نمی توان به راحتی گذشت که بار حمله پرسپولیس را می کشیدند و حالا نبودشان بدجور تو ذوق می زد. اتفاقی که باعث شد تنها گل پیرزی بخش را از روی کرنر و یک مدافع پیش کشیده به ثمر رساند، حالا کادر فنی پرسپولیس باید تصمیم بگیرد خط جلو این تیم را با همین ترکیب و شکل شمایل به زمین بفرستد که بیشتر از گل زدن و زهردار بودن در بازی قبل دونده و زحمتکش ظاهر شدن  یا شاید بطور کلی آن را دچار تغییر تحول کند.

التعاون موزی و مرموز؛
در طرف مقابل میدان اتفاقا التعاون اصلا شکل و شمایل یک تیم دست و پا بسته را نداشت که کاندید سقوط از لیگ عربستان بوده باشد، آنها حتی در یکی دو صحنه تا یک قدمی فروپاشی دروازه  پرسپولیس هم رفتند ولی حامد لک به کمک تیرک دروازه پرسپولیس را در بازی نگه داشتند حالا در بازی برگشت قطعا براساس آنالیز و شناخت بیشتر نقاط ضعف و قوت پرسپولیس  می تواند شب سختی را برای قرمز پوشان رقم بزند چراکه آنها می دانند پرسپولیس هر استراتژی برای این بازی برگزیند نگاهش به بردن بازی هست اما التعاون می تواند حتی  با یک امتیاز از این بازی هم  خود را همچنان در صدر جدول یا حداقل مدعی نگه دارد و به بازی های بعدی دل ببندد، پس از این رو می تواند در طول بازی کاملا منفعلانه و مرموز عمل کند و منتظر ضربه زدن در زمان موردنظر باشد.

کد خبر: 1072455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =