مراکز آزمایشگاهی و کارگاهی‌ دانشگاه آزاد به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی استان ها مراکز آزمایشگاهی و کارگاهی‌خواهیم داشت که تمامی آن ها به بخش خصوصی واگذار می شود. البته اگر شرکت‌های خصوصی وابسته به اعضای هیئت علمی دانشگاه باشند، از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در آیین آغاز به کار کمیته‌های ارزیابی تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی، جزو بهترین نیروهای کاری هستند که می‌توانند در حوزه فناوری فعالیت داشته باشند. درواقع اشخاصی در دانشگاه آزاد حضور دارند که در گذشته فناور بوده اند.

وی افزود: درحال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی درحال حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم است و در ابتدایی ترین حالت باید کارایی خود را حفظ کند. دانشگاه دیگر کارایی سابق ندارد و باید نقش خود را در جامعه تثبیت کند. 

فیروزآبادی ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی تبدیل به دانشگاه نسل سوم و چهارم شود، دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه خود را رزرو خواهند کرد. این دانشگاه دارای امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خوبی است که اگر وارد زیست بوم فناوری شود، شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود. 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری، مراکز رشد و سراهای نوآوری فعالیت خود را به صورت هدفمند انجام می دهند و جایگاه خودرا پیدا کرده اند. ما در تمامی استان ها مراکز آزمایشگاهی و کارگاهی‌خواهیم داشت که تمامی آن ها به بخش خصوصی واگذار می شود. البته اگر شرکت های خصوصی وابسته به اعضای هیئت علمی دانشگاه باشند، از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ایده ها و طرح های فناورانه در کمیته های ارزیابی تخصصی، بررسی خواهند شد؛ موضوع بورس طرح های فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی یک سال آینده راه اندازی خواهد شد چرا که این ایده ها به خودی دارای ارزش هستند که می توانند سهم خوبی را از بازار بورس فناوری به خود اختصاص دهند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1072688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =