قهرمانی جوکوویچ پس از پنج سال

روز گذشته،در فینال مسابقات رم،جکوویچ در حضور حدود هزار تماشاگر و در میان تدابیر ویژه ای که برای مقابله با بیماری کوید ۱۹ در نظر گرفته شد بود موفق به شکست حریف آرژانتینی‌اش دیگو شوارتزر گردید.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)- سروش سِیری: «هر کسی سزاوار فرصتی دیگر است، اما نه برای همان اشتباه» شاید این جمله معروف ویلیام فاکنر در کتاب "خشم و هیاهو" حالا بیش از هر زمان دیگری با حال و روز نواک جوکویچ هم خوانی داشته باشد.

همین چند روز قبل بود که جوکوویچ در مسابقات آزاد آمریکا به دلیل خشمی کنترل نشده توپ را به داور خط کوبید و با رای سرداور از زمین مسابقه اخراج شد و به این ترتیب از دور مسابقات کنار رفت. و اینگونه مرد شماره یک تنیس جهان برای اولین بار در دنیای این رشته ورزشی نه از نادال و فدرر که از خشم خودش شکست خورد و میدان را به نفع همه رقیبانش خالی کرد.

با این وصف شاید هرگز هیچ یک از هواداران جوکویچ انتظار نداشتند که او در کمترین زمان ممکن به مسیر پادشاهی بازگردد و میخ اثبات خودش را بر تابوت حواشی مسابقات آزاد آمریکا بکوبد.

حالا رُم بهترین فرصت برای فرو نشاندن "خشم و هیاهو" بود تا دوباره جکوویچ با شکست همه رقبایش به فینالی برسد که در زمین خاکی "فورو ایتالیکو" برگزارمی‌شد.فینالی که تا به حال جوکویچ ده بار در تنیس آزاد رم تجربه کرده بود و حاصلش پنج قهرمانی و پنج شکست بود،در حالی که از آخرین فتح جکوویچ در این مسابقات حدود پنج سال میگذرد.

پس از اتفاقاتی که ذکر شد بالاخره روز گذشته، در فینال مسابقات رم، جکوویچ در حضور حدود هزار تماشاگر و در میان تدابیر ویژه ای که برای مقابله با بیماری کوید ۱۹ در نظر گرفته شد بود، فینال را آغاز کرد و در مدت زمان یک ساعت و پنجاه و سه دقیقه موفق به شکست حریف آرژانتینی‌اش دیگو شوارتزر گردید.فینالی که اگرچه جکوویچ را مقابل حریفان همیشگی اش قرار نداده بود ؛ اما منجر به قهرمانی روحیه بخشی شد که شاید هیچ کس انتظار نداشت پس از شکست مقابل "خشم" و از میان انبوه "هیاهوی" مسابقات آمریکا نصیب مرد شماره یک تنیس جهان گردد.

و اینگونه جکوویچ از"خشم و هیاهو" به" خوشه های خشم" رسید و حالا با تجربه ی پنجاه و دو فینال مسترز هزار امتیازی؛ بالاتر از نادال و فدرر قرار گرفته است.

کد خبر: 1073138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =