روز آزادسازی خرمشهر شادترین روز دفاع مقدس بود

رئیس جمهور گفت: روز سوم خرداد سال ۶۱ صدا و سیما اعلام کرده بود که خرمشهر آزاد شد، مردم همه به خیابان‌ها آمدند و شادی کردند و امروز بهترین روز دفاع مقدس ما بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به هفته دفاع مقدس، افزود: بلافاصله بعد از حمله عراق نیروی هوایی ما با ۱۴۰ فروند هواپیما به عراق حمله کرد که در آن مقطع قدرت نمایی ایران محسوب می‌شد.
روحانی در ادامه گفت: همان شب نیز امام خمینی (ره) در سخنانی کوتاه، اما آرام بخش، فرمودند یک کسی آمده سنگی پرتاب کرده و ملت ما جواب او را خواهد داد.
رئیس جمهور افزود: آن سخنان امام (ره) و قدرت نمایی نیروی هوایی به مردم ما روحیه داد و به دنیا نشان داد که ادعای عراق واهی بوده است.
روحانی تصریح کرد: در سال‌های بعد دفاع مقدس نیز روزهای مهمی ثبت شد، به عنوان مثال در مهرماه سال ۶۰ در عملیات ثامن الائمه حصر آبادان شکسته شد که بسیار مهم بود، زیرا دشمن فکر می‌کرد که آبادان سقوط می‌کند و امام گفته بود حصر آبادان باید شکسته شود این موضوع با همراهی سپاه و ارتش اتفاق افتاد.
وی در ادامه گفت: بعد از آن نیز عملیات بستان در فروردین سال ۶۱ اتفاق افتاد که بسیار مهم بود.
رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس روزهای تلخ نیز داشته ایم، گفت: وقتی مردم مظلوم و بی دفاع شهرهای مختلف از جمله دزفول هر روز هدف بمباران و موشک باران هواپیماهای عراقی قرار می‌گرفتند و یا علیه مردم سردشت و حلبچه سلاح شیمیایی استفاده و یا علیه رزمندگان ما با سلاح‌های مخرب استفاده می‌شد، برای ما روزهای تلخی بود.
روحانی افزود: یکی دیگر از روزهای تلخ جنگ در اسفند ۶۴ اتفاق افتاد که هواپیمای مسافری ما توسط جنگنده عراقی سرنگون شد و خون همه عزیزان مسافر از جمله نمایندگان مجلس مسئولان اجرایی و مسئولان قضایی و نیروهای مسلح در هم آمیخته شد.
رئیس جمهور گفت: در طول دفاع مقدس ایمان و انگیزه مردم ایران و حضور آن‌ها در صحنه به یاد ماندنی شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1073264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =