تداوم تجمع مردمی در استان الحسکه علیه اشغالگری آمریکا و ترکیه

استان الحسکه سوریه بار دیگر شاهد تجمع اعتراضی مردم به اشغالگری آمریکا و ترکیه در سوریه و چپاولگری آنها از منابع نفتی و طبیعی این کشور بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مردم روستای «تل سطیح» القامشلی در استان «الحسکه» سوریه با برپایی یک تجمع ملی-مردمی خروج نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه از خاک سوریه را خواستار شدند و تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و کمرشکن تحمیلی بر ملت سوریه را محکوم کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی سوریه(سانا)، شرکت‌کنندگان در این تجمع بر حمایت از ارتش سوریه در سرکوب تروریسم و مقابله با حامیان تروریسم تاکید کردند و با سر دادن شعارهایی خواهان خروج اشغالگران شدند و محاصره ظالمانه آمریکا بر مردم سوریه را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان به مقاومت در برابر نظامیان ترکیه و آمریکا و خروج آنها از سوریه دعوت کردند و آن را، راه خلاصی از رفتارهای خودسرانه اشغالگران علیه اهالی در آواره کردن آنها از منزل و دیار خود و سرقت نفت و گندم و محروم کردن سوری‌ها از ثروت های کشورشان دانستند.

در این تجمع همچنین بر ضرورت یکپارچگی صفوف فرزندان ملت سوریه در مقابله با اشغالگران آمریکا و ترکیه و رژیم صهیونیستی تاکید شد و هر تلاشی برای ایجاد تفرقه میان مردم سوریه به منظور سلب اراضی و چپاول ثروت هایشان مردود خوانده شد.

منطقه شرق سوریه چند ماهی است شاهد تظاهرات اعتراضی گسترده مردم در مخالفت با حضور نظامیان آمریکا و ترکیه است که رفتارهای آنها را در سرقت نفت و دیگر ثروت های کشورشان با همدستی شبه نظامیان جدایی طلب مسلط بر این مناطق(از جمله گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) محکوم می‌کنند.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =