ارائه خدمات مجالس با بهترین تشریفات عروسی

داشتن یک مراسم عروسی لوکس و مجلل برای هر فرد از دوران بچگی یه آرزوست و همه به دنبال آن هستند تا مراسمی که در مهمترین شب زندگی شان قرار است برگزار شود با بهترین شرایط برگزار شود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، با این که شب عروسی مهم‌ترین شب برای هر فردی است، اما یکی از پرمشغله‌ترین شب‌های زندگی هم به حساب می‌آید. مراسم عروسی مملو از تشریفات، اقدام‌ها و نیازهایی است که برای خاطره‌انگیز کردن نمی‌توان با مدیریت شخصی آن‌ها را کنترل کرد و با توجه به محدودیت‌های خانه افراد، عروس و داماد در بیش‌تر موارد، ترجیح به استفاده از تشریفات مجالس عروسی یا باغ تالارها را می‌دهند. قیمت و هزینه تالارهای عروسی یکی از اولین مواردی است، که زوج‌ در شرف ازدواج را نگران می‌کند، به خصوص برای ساکنین تهران، قیمت سالن و تالارهای عروسی یا باغ تالارها به دلیل تعدد بالا و تنوع مناطق شهری گمراه‌کننده است.

با توجه به تنوع سلیقه و تفاوت‌های فرهنگی در کنار خدمات متعدد و موقعیت‌های متفاوت خدمات‌دهندگان مراسم عروسی، تعیین قیمت و هزینه تالارهای عروسی در تهران چندان ساده نیست.

ابتدا باید ذکر کرد که هزینه رزرو تالار در شهر تهران کمی گران‌تر از دیگر مراکز استان و شهرستان‌ها است. نکته دیگر، تنوع قیمت بر اساس منطقه تالار یا حاشیه شهر بودن است. به هر حال خرید نوبت تالارهای عروسی از مهم‌ترین اقدامات جشن عروسی است، چرا که بیش‌تر فعالیت‌های شب عروسی در این مکان اتفاق می‌افتند و باید آگاهی کاملی از شرایط و عوامل تاثیرگذار بر هزینه تالارهای عروسی داشته باشید.

تالارکده به عنوان مرجع خدمات عروسی با تحقیق کامل از شرایط استفاده از خدمات تالار عروسی، شما را با تمامی جوانب و هزینه‎‌های خرید نوبت تالارهای عروسی آشنا خواهد کرد.
 
مزیای استفاده از یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی خوب

اینکه شما چه نوع خدماتی را برای مراسم عروسی خود در نظر گرفته اید ممکنه است بعضی از آن به سلیقه و تفکر شما مربوط شود. ممن است برخی از مردم تمایل داشت باشند که مراسم عروسی خود را در یا باغ تالار برگزار کنند یا از خدمات تالار عروسی را گزاف و نامناسب برای افراد با بودجه کم دیده شود، اما مزیت‌هایی مانند برنامه‌ریزی صحیح، برون‌کاری مشغله‌های ذهنی به افراد متخصص و تنوع خدمات قابل استفاده از یک خدمات‌دهنده، تالارهای عروسی را بهترین مکان برای سپری کردن شب عروسی تبدیل می‌کنند.

درست است، هزینه برگزاری جشن عروسی در تالارها و باغ تالارها به خصوص در شهر تهران می‌تواند تا چند صد میلیون هم پیش برود، اما نگران نباشید، بیش‌تر این هزینه‌ها به خاطر موارد تجملاتی یا عدم انتخاب تالار مناسب است، که با بررسی و تحقیق بهترین تالارهای عروسی تهران می‌توانید تا میلیون‌ها تومان در هزینه تالارهای عروسی در سال ۹۹ صرفه‌جویی کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت و هزینه تالار عروسی

دکوراسیون و ویژگی‌های تزئینی

بیش‌تر هزینه تالارهای عروسی صرف دکوراسیون، ادوات، لوازم تزئینی و وسایل رفاهی می‌شود. در انتخاب تالار عروسی به دکوراسیون و ویژگی‌های ظاهری آن توجه کنید، اگر چندان به محل پرتجمل نیازی ندارید، بدانید که با انتخاب یک مکان دیگر با تاکید بر خدمات پذیرایی، هزینه‌های خود را به شدت کاهش خواهید داد.

یکی از راه های مناسب جهت کم کردن هزینه های عقد و نازمدی استفاده از دفاتر ازدواج است که دارای سالن های عقد اختصاصی هستند. در صورتی که مهمانان شما کم است می توانید با یکی از این سالن ها و دفاتر صحبت کنید تا مراسم عقد مختصری را در فضایی که در ذاختیار دارند برگزار نمایید.

دوره زمانی و تقارن با مناسبت‌ها

پس از دکوراسیون، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه تالارهای عروسی و باغ عروسی در انتخاب زمان برگزاری مراسم عروسی است. هرچه زمان مناسب‌تری را انتخاب کرده باشید، باید هزینه بیش‌تری پرداخت کنید.

آخر هفته‌ها درخواست بیش‌تری برای برگزاری مراسم می‌شود. از طرف دیگر، مناسب‌هایی مانند اعیاد هم مطالبه بالایی دارند. نکته دیگر، زمان فصلی سال است، در بهار و تابستان به دلیل نبود مشکلات سرمای هوا و بارش، باغ تالارها و تالارهای عروسی، صف رزرو طولانی‌تری دارند، فصل پاییز هم تا حدی به همین شکل است، اما قیمت رزرو تالار در زمستان به مراتب ارزان‌تر می‌شود.

مکان تالار عروسی

موقعیت جغرافیایی صرف نظر از خدمات درون تالار بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. برگزاری در شمال و غرب تهران گران‌تر از شرق است. نمونه تالارهایی هم در حاشیه شهر قرار دارند، که از قیمت به صرفه‌تری برخوردار هستند. البته باید محلی نزدیک به محل سکونت بیش‎‌تر میهمانان انتخاب شود.

مساحت و ظرفیت تالار

با بررسی تعداد میهمانان، تالار عروسی با ظرفیت کافی را انتخاب کنید. رزرو تالار با  ظرفیت بیش از نیاز، موجب فاصله افتادن میان میهمانان می‌شود. نوع برنامه‌های عروسی خود را بررسی کنید. اگر فعالیت‌های عروسی پییچیده ندارید، موارد با مساحت کم‌تر به صرفه‌تر خواهد بود.

نوع و تعداد غذا میهمانان

هر چه تعداد میهمانان و تنوع غذایی بیش‌تر باشد، هزینه بیش‌تری را متحمل خواهید شد. در تنوع غذا زیاده‌روی نکنید و بدانید که میهمانان به تعداد کم بسنده می‌کنند. در مورد منوی غذا و نحوه انتخاب مواد غذایی برای کاهش هزینه تحقیق کنید. همچنین با افزودن فعالیت‌های دیگر عروسی از زمان و توجه به غذا بکاهید.

میوه، شربت و خوراک‌های جانبی

هزینه میوه و شربت چندان کم‌تر از خوراک اصلی نیست و باید در نکات تهیه غذا به میوه و شربت هم توجه شود.

موسیقی و خدمات تفریحی جشن و تشریفات عروسی

حضور دی‌جی موسیقی می‌تواند از ۳ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه‌ داشته باشد. حضور نوازندگان و گروه خوانندگی‌ هم به مراتب هزینه‌برتر است. اگر چندان به نکات ریز اجرا موسیقی اهمیتی نمی‌دهید، از یک پخش کننده ساده موسیقی با فهرست موسیقی از پیش شخصی‌سازی‌شده استفاده کنید.

پارکینگ و مدیریت لوازم

مدیریت لوازم، بایگانی و امانت آن‌ها تا پایان جشن عروسی و ارائه خدمات پارکینگ، نیاز به خدمات پرسنلی دارد. ممکن است یک تالار این خدمات را به صورت پیش‌فرض جزو هزینه کل بداند، اما تالار دیگر هزینه جانبی برای پارکینگ بگیرد.

خدمات پرسنلی

بررسی کنید، که فعالیت‌های پرسنل یا نیروی خدماتی در محل جشن هزینه اضافی دارد یا نه، حداقل هزینه این خدمات می‌تواند انعام باشد، اما ممکن است هر گونه خدمات جانبی و حضور مازاد، هزینه بیش‌تری داشته باشد.
 
مالیات و عوارض

در عقد قرارداد هزینه تالارهای عروسی و باغ تالارها، ممکن است، تالار به ازای هر مراسم باید مالیاتی را تحویل دولت دهد که قسمتی از آن شامل دریافت هزینه از خدمات‌گیرنده شود. عوارض کارکرد ادوات تالار و آسیب به آن‌ها را هم بررسی کنید.

خدمات جانبی تالارهای عروسی و تشریفات

هزینه تالارهای عروسی بیش‌تر به خاطر مراسم و صرف غذا است، اما خدمات تالارها می‌تواند فراتر از مراسم اصلی رود. برخی تالارها به مانند یک پیمان‌کار، بیش‌تر فعالیت‌های جشن عروسی را بر عهده می‌گیرند. آرایشگاه عروس ، تهیه لباس عروس و داماد، آتلیه، فیلم‌برداری از مراسم، سفره عقد، خودروی عروسی و گل‌آرایی ماشین عروس از جمله خدمات جانبی تالارها است.

نوع دیگر خدمات، ارائه قابلیت‌های جانبی است، که برخی تالارها برای به‌یادماندنی کردن شب عروسی در اختیار عروس و داماد قرار می‌دهند. گل‌آرایی پرزرق‌وبرق، نورپردازی، حضور مجری یا افراد معروف، آتش‌بازی، ورود لاکچری با ماشین لوکس، کالسکه، بالن یا حتی هلیکوپتر از خدمات جانبی تالارهای عروسی هستند، که هرکدام بر قیمت نهایی خدمات تالارهایی عروسی تاثیر می‌‎‌گذارند.
 
قیمت رزرو و هزینه تالارهای عروسی

علاوه بر تنوع قیمت باغ تالارها و انواع محل مراسم جشن عروسی با توجه مکان، موقعیت و عوامل ذکر شده، وضعیت بازار و محصولات خریداری شده به شدت بر قیمت تالارهای عروسی تهران تاثیر می‌گذارد. طیف قیمت در بازار بسیار گسترده است و از چند ده‌هزار تومان تا چند میلیون‌تومان برای هر میهمان متغیر است. اکنون، طبق تاریخ ثبت این مقاله، در کم‌ترین مقدار قیمت رزرور هر میهمان در تالار، کمینه ۷۵ هزار تومان را می‌توانیم در نظر بگیریم، که تا چندین میلیون در تالارهای لاکچری افزایش می‌یابد. به عنوان مثال یک نمونه متعادل حدود ۱۵۰ هزار تومان برای صرف غذا، میوه و شربت هزینه داشته است.

هزینه غذا برای هر فرد برای تنوع غذایی بیش از یک غذا با میوه و شربت می‌تواند تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر فرد به عنوان خرج متوسط برسد. هزینه غذاهای متنوع و لاکچری بسیار بیش‌تر است. در ساده‌ترین هزینه کل عروسی بدون ورودی، ۵-۶ میلیون تومان هزینه تالار عروسی می‌شود، اما برای یک نمونه پرزرق‌وبرق مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تجربه شده است.

قیمت ورودی تالار عروسی و باغ تالار در تهران

نکته مهم دیگر، تعرفه و «هزینه ورودی» تالارهای عروسی است. علاوه بر هزینه رزرو برای هر میهمان، ورود و ثبت نوبت استفاده از خدمات تالارها ممکن است شامل هزینه ورودی شود. ممکن است، ۱ تا ۵ میلیون به عنوان ورودی تالار در کنار هزینه اصلی اخذ شود. برخی تالارها در روزهای عادی هزینه ورودی نمی‌گیرند، اما در مناسب‌‎های خاص و روزهای پرمطالبه، هزینه ورودی را الزام ثبت رزرو می‌دانند.

هزینه دریافتی از مشتری می‌تواند به صورت یک‌جا باشد، اما در بیش‌تر مواقع، بیعانه کوچک در ابتدا ثبت دریافت می‌شود. سپس تا یک هفته قبل از شروع مراسم، ۶۶ درصد هزینه کل دریافت و مابقی در شب عروسی مطالبه می‌شود.

شرایط و هزینه لغو اشتراک باغ تالار

هر اتفاقی ممکن است تا شب عروسی  بیافتد. اگر هزینه باغ تالار یا تالار عروسی را از پیش پرداخت کردید و به دلیل یک اتفاق نیاز به تعویق مراسم یا فسخ قرار دارید، مفاد لغو مراسم را بررسی کنید. در صورت عدم ذکر شرایط لغو اشتراک و هزینه کردن مسئول تالار، ممکن است، وی هیچ مبلغی را به شما باز نگرداند. میزان جریمه و نحوه بازگشت مبلغ پرداخته شده را بررسی کنید.

اختیار انتخاب موارد هزینه‌بر

قابلیت انتخاب خدمات، یکی از راه‌ها برای کاهش هزینه‌های تالار عروسی است. بررسی کنید که آیا تالار اجازه حذف برخی خدمات برای کاهش هزینه را می‌دهد. بهتر است، هزینه هرکدام از خدمات به صورت جداگانه را جویا شوید.

تفاوت تجربه و هزینه باغ تالارها با تالار سرپوشیده

به طور معمول، هزینه باغ تالارها از تالارهای سرپوشیده بیش‌تر است. اجرای مراسم در فضای باز نیازمند بررسی نکاتی مانند وضعیت آب‌وهوا در روز و شب عروسی دارد.

ویژگی های تالارهای عروسی مناسب 
•تعدد سالن‌ها برای تقسیم میهمانان
•پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده
•بروز بودن دکوراسیون
•گواهی بهداشتی و رعایت نظافت
•چیدمان صحیح محل حضور میهمانان برای نبود بی‌نظمی
•کف تالار مناسب برای تحرک میهمانان
•ظرفیت کافی برای میهمانان
•موقعیت و دسترسی‌پذیری مناسب
•مناسب‌بودن پس‌زمینه تالار برای عکاسی
•سیستم‌های مدیریت دما مناسب
•وجود جایگاه عروس

بهترین راه پیدا کردن تالار مناسب

متوجه شدید که عوامل تاثیرگذار بر قیمت و هزینه تالارهای عروسی بسیار هستند. تعدد تالارها در شهر تهران، انتخاب را برای عروس و داماد سخت می‌کند. این که با پرس‌وجو بخواهید بهترین تالار عروسی در شهر تهران را بیابید، علاوه بر زمان‌بر بودن، گمراه کننده است.

بهتر است از خدمات آنلاین با بررسی کارشناسان و مشتریان قبلی برای پیدا کردن بهترین تالار متناسب با نیاز خود استفاده کنید. تالارکده پایگاه‌داده جامعی از بهترین تالارهای تهران و کرج را با اطلاعات و بررسی کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد خبر: 1073761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =