سردار جلالی: قوی شدن، قوی بودن و قوی ماندن برای ما یک راهبرد است

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دشمن زمانی که احساس کند ضعیف هستیم به ما حمله می‌کند، گفت: بنابراین قوی شدن، قوی بودن و قوی ماندن برای ما یک راهبرد است که امام (ره) آن را تبیین کرد و رهبری مسیر این راهبرد را برای ما ترسیم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در مراسم تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ایران در دوران جنگ استقلال ملی خود را اثبات کرد، اظهار کرد: ایران در دوران دفاع مقدس نه تنها با حزب بعث بلکه با جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌جنگید. هدف از دشمن در جنگ تحمیلی تضعیف قدرت ملی ایران بود اما بعد از ۸ سال دفاع مقدس، ما در ابعاد مختلف شاهد ارتقای قدرت ملی هستیم و همچنان دفاع مقدس کانون تولید قدرت و بازدارندگی است.

وی از جمله دستاوردهای دفاع مقدس در مسیر ارتقای قدرت ایران را تکوین یک فرهنگ دفاعی مبتنی بر ارزش های دینی و عاشورایی با هدایت امام راحل عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) به جنگ معنای مقدس دفاع را داد و جبهه های نبرد را به دانشگاه انسان سازی تبدیل کرد.

این فرمانده ارشد جبهه های غرب در دوران جنگ یکی دیگر از دستاوردهای راهبردی ۸ سال دفاع مقدس را خلق یک صنعت دفاعی بومی دانست و گفت: ایرانی که پیش از جنگ وابسته به خارج بود و حداکثر یک سلاح ژ۳ را مونتاژ می کرد پس از جنگ تبدیل به کشوری با یک صنعت خودکفای دفاعی در تمامی لایه های استراتژیک شد.

وی سازماندهی ساختارهای دفاعی نوین مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در کنار ارتش را از دیگر دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس دانست و افزود: امروز به یمن فرماندهی رهبری، ارتش، سپاه و بسیج ارکان متحده بازدارندگی و اقتدار ایران اسلامی محسوب می شوند.

جلالی با بیان اینکه دشمن زمانی که احساس کند ضعیف هستیم به ما حمله می‌کند، گفت: بنابراین قوی شدن، قوی بودن و قوی ماندن برای ما یک راهبرد است که امام (ره) آن را تبیین کرد و رهبری مسیر این راهبرد را برای ما ترسیم کردند و امروز راهبرد «ایران قوی» در امتداد مسیر دفاع مقدس است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه برای قوی بودن باید ترکیبی از قدرت نرم و سخت را در اختیار داشته باشیم، تصریح کرد: این قوی شدن برای نظام اسلامی هم مبتنی بر آموزه های قرآنی، هم تکلیفی ولایی و هم تدبیری برای حکمرانی است.

وی فرهنگ عاشورا را مظهر قدرت نرم نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس بازتولید ارزش های عاشوراست که به مظهر قدرت نرم نظام اسلامی تبدیل شده است. همین گفتمان بود که سبب شد در یک جنگ ۸ ساله نابرابر، با وجود تجهیزات کمتر، دست برتر و پیروز را در میدان داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: از همین رو اگر باور به فرهنگ عاشورا را حفظ کنیم و به نسل بعد منتقل کنیم قدرت نرم جمهوری اسلامی را توسعه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تکلیف ما حفاظت از این قدرت نرم است، گفت: حفاظت از قدرت نرم انقلاب و نظام از آن رو اهمیت دارد که دشمن به دنبال تحریف و بدعت در این فرهنگ است تا آن را آرام آرام استحاله کرده و نابود کند.  

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان تصریح کرد: نگاه ما به دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشور است که هم عزت و اقتدار کشور را حفظ کرد و هم توانست ۴۰ سال بازدارندگی دفاعی و قدرت برتر را در برابر دشمنان برای ما به ارمغان آورد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =