تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مددجویان پرخطر بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اختصاص واکسن رایگان آنفلوآنزا به مددجویان مستقر در مراکز سازمان بهزیستی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وحید قبادی دانا دراین باره اظهار کرد: باتوجه به تصمیمات کمیته علمی کشوری آنفلوآنزا و محدودیت‌هایی که در زمینه تامین واکسن آنفلوآنزا در کشور وجود دارد، طبق تصمیمات انجام شده، توزیع واکسن برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه براساس در معرض در خطر بودن افراد مختلف، اولویت‌هایی برای دریافت کنندگان واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته شده، ادامه داد: براین اساس افرادی که در اولویت یک قرار دارند در درجه اول اهمیت هستند و می‌توانند واکسن را به طور رایگان دریافت کنند. پرسنل و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی که در مراکز شبانه‌روزی معلولان در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، معلولان ذهنی و بیماران روانی مزمنی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان و بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند و همچنین کودکان دارای سرپرست غیر موثر که در مراکز شبانه‌روزی و شبه خانواده بهزیستی و آسیب دیدگان اجتماعی که در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی تحت حمایت قرار دارند به صورت رایگان برای آنها واکسن آنفلوآنزا تزریق خواهد شد. 

وی با بیان اینکه توزیع واکسن‌ها برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: تا ۸۰ هزار نفر از افراد که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سازمان بهزیستی هستند مشمول دریافت رایگان واکسن آنفلوآنزا هستند. 

قبادی دانا افزود: لذا تمام مددجویان سازمان بهزیستی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند، از جهت ابتلا به آنفلوآنزا یا کرونا پرخطر تلقی می شوند به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا را در سال جاری دریافت خواهند کرد. 

منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =