تعمیق روابط و هم‌افزایی دانشگاه با نهادهای دینی ضروری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با تأکید بر ضرورت تعمیق رابطه دانشگاه با سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه، فعالیت‌های کلان دانشگاه در راستای کارآمدی، بومی‌سازی و روزآمدی علوم انسانی را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اسحاق رسولی در جلسه مشترک با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: همواره پرسش‌های‌ جدید و یا شبهات متعددی در مورد مسائل دینی مطرح می‌شود که تعمیق ارتباط بین دانشگاه، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه می‌تواند در پاسخگویی مناسب به آنها بسیار مفید باشد.

وی ادامه داد: در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی تقویت بعد اعتقادی، دینی و فرهنگی در دانشگاه بیش از پیش مدنظر بوده و کاربردی‌سازی، بومی‌کردن و روزآمدسازی حوزه علوم انسانی با محور دین نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: منظور از بومی‌سازی متناسب کردن آموزش‌های علوم انسانی با فرهنگ، اعتقادات، شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

رسولی فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه در راستای تقویت حوزه علوم‌انسانی را تشریح کرد و گفت: از سال گذشته هیئت‌های اندیشه‌ورز با مأموریت تولید فکر در حوزه علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت است و این فعالیت‌ها در تعامل با حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند شکوفایی بهتر پیدا کند. همکاری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی هم از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری به شمار می‌آید.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوالفضل  جعفرزاده در جلسه با مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد اردبیل  گفت: معتقدم دو بعد ارتباطی بین دانشگاه و سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که وحدت فرهنگی بعد نخست است که در قالب برنامه‌های مشترک فرهنگی و مناسبتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: وحدت معرفتی و دانشی نوع دوم ارتباط حوزه و دانشگاه بوده که بسیار مهم‌تر از مقوله نخست‌ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با توجه به فعالیت شدید آکادمی‌های یهودی علیه اسلام و انتقاد از کم‌کاری‌های صورت گرفته در حوزه علوم‌انسانی گفت: تصور صحیحی از اسلامی‌سازی علوم در کشور وجود ندارد و این باعث می‌شود دفاع خوبی مقابل حملات فرهنگی نداشته باشیم که این یک تبلیغ بد است.

این‌ مبلغ مذهبی با بیان اینکه همکاری نکردن دانشگاه و حوزه باعث اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه کاملاً در کنار هم قرار دارند و برای مؤثربودن آن باید مشارکت بیش از پیش باشد.

این مقام مسئول در اردبیل با اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای‌ دعوت استادان‌ بنام کشوری ملی و جهانی به دانشگاه بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی اسلامی و ایجاد گفتمان و مباحث خوب و متناسب با نیاز دانشجویان در دانشگاه می‌­تواند یک آغاز خوب برای مقابله با حملات فرهنگی باشد.

جعفرزاده افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی به‌شکل نامناسب و بی‌محتوا باعث فرهنگ‌زدگی مخاطب می‌شود و باید جلو اینها گرفته شود، می‌توان با همفکری، برنامه‌های جدیدی تعریف و اجرا کرد که تأثیر خوبی در علاقه‌مندان داشته باشد.

وی همراهی حوزه و دانشگاه را یادآور شد و گفت: اکنون دانشگاه در دل حوزه وجود دارد و بسیاری از رشته‌های حوزوی به‌صورت دانشگاهی در دانشگاه‌های مفید، رضوی، باقرالعلوم و... تدریس می‌شود.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1074167

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =