مرکز شتاب‌دهی تخصصی سرای فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد

رئیس سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان از شروع به کار مرکز شتاب‌دهی تخصصی سرای فناوری اطلاعات با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات استان اصفهان خبر داد.

مجید هارونی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های فناورانه سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان اظهار کرد: این سرای نوآوری اواخر بهمن ماه 98 مجوز خود را از معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد دریافت کرده، شورای سیاست‌گذاری و چارت پیشنهادی را طبق آیین‌نامه تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه سال گذشته اندکی در روند کاری سرای نوآوری خلل ایجاد شد و اجرای طرح تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق پژوهش و نوآوری برنامه‌ریزی شده بود به تاخیر افتاد. اداره کل فناوری اطلاعات استان اصفهان و «نظام صنفی رایانه» اصفهان از دیگر طرف‌های این تفاهم‌نامه هستند. هدف از عقد این تفاهم‌نامه ایجاد هم‌افزایی دستگاه‌هایی مرتبط با فناوری اطلاعات و راه‌اندازی یک شتاب‌دهنده در این حوزه است.

رئیس سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان بیان کرد: پس از شیوع کرونا و لغو آموزش‌های حضوری، مأموریت ساماندهی و عملیات برگزاری کلاس‌های آنلاین 17 واحد دانشگاهی استان اصفهان به سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان واگذار شد. دستاوردهای آموزش مجازی استان به‌همت استادان پایِ کار سرای نوآوری محقق شد.

هارونی با اشاره به از سرگیری مذاکرات برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده در حوزه فناوری اطلاعات در اردیبهشت‌ماه سال جاری عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد بین سرای نوآوری، اداره کل فناوری اطلاعات و نظام صنفی رایانه، موفق شدیم مجوز راه‌اندازی یک شرکت مادر تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات از سازمان مرکزی دانشگاه اخذ کنیم. تیم شتاب‌دهی نیز متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال تأسیس و در کنار سرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: اکنون فضای فیزیکی مرکز شتاب‌دهی سرای نوآوری فناوری اطلاعات در شهر اصفهان درحال طراحی و آماده‌سازی است. مراکز رشد تخصصی در این مدت کوتاه فعالیت سرای نوآوری، در واحدهای اصفهان و دولت‌آباد تشکیل شد و در آینده‌ای نزدیک مرکز رشد تخصصی واحد نجف‌آباد نیز تأسیس خواهد شد.

رئیس سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان خاطرنشان کرد: جذب ایده از سوی دانشجویان، استادان و ایده‌پردازان غیردانشگاهی و تبدیل آن به محصول و تجاری‌سازی آن در بازارهای فعال رسالت نخست سرای نوآوری تلقی می‌شود. رویکرد دیگر سرای نوآوری پروژه‌های تقاضا محوری است که به سوی سرا سوق داده می‌شود. باتوجه به ارتباطاتی که با صنعت و کانون‌های جامعه برگزار کرده‌ایم نیازهای صنعت و تقاضامحوری نیز مدنظر سرای نوآوری قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =