جزئیات تصمیمات جدید ارزی دولت

سخنگوی ستاد تنظیم بازار از ترخیص کالاهای اساسی گروه یک ارزی به شیوه اعتباری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس داشتیم، مصوب شد تا کالاهای اساسی و ضروری مردم که در گروه یک ارزی قرار دارند، به شیوه اعتباری ترخیص شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: بانک مرکزی موظف شد بدون فوت وقت نسبت به صدور کد رهگیری و کد منشأ ارز اقدام کند تا کسانی که توانایی دارند نسبت به ترخیص کالا به صورت اعتباری اقدام کنند، و ظرف سه ماه آینده ارز آنها تأمین شود.

وی در خصوص مهمترین مصوبات ستاد تنظیم بازار، افزود: رصد و پایش آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی و ضروری و روند تأمین آنها در جلسه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت.

کلامی ادامه داد: در جلسه پیشین ستاد مقرر شد؛ جلسات ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت حداقل ماهی یک بار تشکیل شود که در همین راستا و همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور روز شنبه بازدیدی از بندر شهید رجایی بندرعباس انجام و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور ادامه داد: ترخیص و تأمین ارز برای کالاهایی حتی مانند روغن خام نیز تسهیل خواهد شد و فرآیندهای بازاررسانی آنها به راحتی انجام می‌شود.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید نیز گفت: قرار شد تأیید ارزی کالاهایی که تا قبل از ۵ مهرماه ۱۳۹۹ در بنادر موجود است را بانک مرکزی انجام دهد و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولیدی به همین شکل ترخیص شوند.

انتهای پیام

کد خبر: 1074571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =