دیوانه‌ای که لیدزی‌ها او را ستایش می‌کنند

سرمربی لیدزیونایتد پیرمردی است که عملکردش نشان داده باید لیگ برتر انگلیس به او تعظیم کند.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - علیرضا بابک؛ طاووس‌ها برای بازگشت به سطح اول لیگ انگلستان بی طاقت شده بودند، پس در سال ۲۰۱۷ به سراغ دیوانه ای به نام بیلسا رفتند. مردی که مقصد برایش مهم نیست و همیشه از مسیر زیبایی که ساخته، لذت برده است. انگشت شمارند مربی‌هایی که در سومین دهه از دوران حرفه ای خود، افکاری مدرن ارائه دهند اما او مارچلو بیلسا است. پس از دو فصل، فلسفه اش را در لیدز پیاده کرد و آن ها را پس از شانزده سال راهی لیگ برتر کرد.لیدز هیچ ستاره بزرگی در میدان نداشت و همه نگاه ها به مرد آرژانتینی دوخته شده بود. پایان حسرتی طولانی، آن قدر با ارزش و مهم بود که مجسمه اش را در شهر ساختند. او لقب قدیس لیدز را گرفت و وظیفه اش سنگین تر شد.

لیگ برتر کارزار بزرگ و بی رحمی است و این تیم بدون هیچ خرید بزرگی آماده رقابت ها شد.اما هواداران نگرانی ای از این بابت نداشتند. آنها به مرد دیوانه اعتماد کرده بودند و او راه را به خوبی نشان می‌داد.

در هفته نخست، ترس را به جان بندر نشینان انداختند. اگر چه بازنده بودند اما در پایان با یک بازی تحسین برانگیز، ستایش شدند. مدافع عنوان قهرمانی به سختی و با نتیجه چهار بر سه پیروز شد. شکستی که نشان از روزهای امید بخش برای طاووس ها بود.

هفته دوم و سوم را با دو پیروزی ارزشمند پشت سر گذاشتند.فولهام و شفیلد یونایتد، قربانی جاه طلبی بیلسا و شاگردانش شدند.

جدال بزرگ!
بیلسا در گام چهارم باید به مصاف مردی می رفت که بی اندازه شیفته تفکراتش بود. پپ اشتیاق زیادی برای این مسابقه داشت و بارها از آن سخن گفت. این بار قرار نبود توپخانه سیتیزن ها بی وقفه شلیک کند. بیلسا آرایش ۱-۴-۱-۴ را انتخاب کرد و سعی داشت خط هافبک قدرتمند سیتیزن ها را از کار بیاندازد اما شاگردانش زیر فشار اولیه دوام نیاوردند و در دقیقه ۳۰ دروازه شان باز شد. تسلیم نشدن و جنگیدن، دو عاملی است که برای تعریف مرد آرژانتینی لازم است. تعویض طلایی اش را دقیقه ۵۶ انجام داد و ۳ دقیقه بعد رودریگو توانست ادرسون را تسلیم کند. نبرد جذاب تا آخرین لحظه پر فشار ادامه یافت اما گلی رد و بدل نشد. اگر چه جدال دیوانه های فوتبال روی کاغذ برنده نداشت اما پپ به خوبی می داند مهره های بیلسا در برابر مهره های او تا چه حد ضعیف تر بوده است.

لیگ برتر باید به این پیرمرد دیوانه تعظیم کند! مردی که برای بقا نه بلکه برای غول کشی پا به رقابت ها گذاشته است. لیدز و بیلسا جذابیت های ماندگار این فصل لیگ برتر خواهند بود. جذابیت هایی که در صورت تداوم می تواند منجر به یک شگفتی بزرگ شود.

کد خبر: 1075200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =