سامانه ۴۰۳۰ به بیماران سرطانی مشاوره می‌دهد

فرهاد سمیعی گفت: انجمن علمی سرطان ایران در همکاری با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت قصد دارد تا فعالیت‌های مختلفی را در حوزه «پزشکی از راه دور» انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «روزنه» با موضوع سرطان و بیماری کرونا، در ارتباط تلفنی با فرهاد سمیعی (دبیر انجمن علمی سرطان ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

فرهاد سمیعی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» با اشاره به این که مبتلایان به بیماری خاص باید پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند، گفت: کرونا با علامت‌هایی غیر اختصاصی بروز می‌کند.

وی با اشاره به این که ما باید تمام علامت‌های مرتبط با کرونا را جدی بگیریم، افزود: گزارش‌های مختلف علمی به طور مستمر علامت‌های جدیدی از کرونا را نمایان می‌کنند و هنوز این گزارشات در تعیین یک علامت اختصاصی به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

دبیر انجمن علمی سرطان ایران اضافه کرد: بسیاری از افراد مبتلا به سرطان به تناسب درگیری‌های مختلف با ضعف ایمنی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: تمام بیماران تحت درمان و مراقبان بیماران کرونایی بهتر است واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

فرهاد سمیعی با بیان این که واکسن آنفولانزا مانع ابتلا به کرونا نمی‌شود، عنوان کرد: افرادی که این واکسن را تزریق می‌کنند، در رابطه با کرونا وضعیت شفاف‌تری دارند.

وی تاکید داشت: تمام مراقبان و بیماران کرونایی باید به طور مرتب دست‌های خود را بشویند و در صورت عدم وجود آب از الکل یا محلول‌های ضدعفونی استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک، توضیح داد: قطره‌های بسیار ریزِ دهان به واسطه سرفه و عطسه در هوا منتشر می‌شود. قطرات ریزِ دهان در هنگام سرفه یا عطسه می‌توانند یک تا دو متر در محیط منتشر شوند.

فرهاد سمیعی با اشاره به این که بسیاری از کشورها امروزه برنامه‌های غربالگری سرطان را متوقف کرده‌اند، عنوان کرد: در شرایط فعلی، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولویت اول همه انسان‌ها به شمار می‌آید.

وی تاکید داشت: انجمن علمی سرطان ایران در همکاری با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت قصد دارد تا فعالیت‌های مختلفی را در حوزه «پزشکی از راه دور» انجام دهد.

دبیر انجمن علمی سرطان ایران ادامه داد: در حال حاضر عموم مردم ایران می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند و آموزش‌های مرتبط با بیماری کرونا را به طور رایگان یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: سامانه ۴۰۳۰ در آینده نزدیک به بیماران سرطانی مشاوره خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =