قلی زاده،بهترین پاسور حتی در تیم ملی/ احتمال برپایی اردوی پیش فصل استقلال در پایتخت/ اعلام زمان بازگشت ۳ ستاره تراکتور به تبریز

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) –رضا صالحی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

اعلام زمان بازگشت ۳ ستاره تراکتور به تبریز

تمرینات تیم فوتبال تراکتور در حالی طی دو هفته اخیر آغاز شد که مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی در جمع شاگردان علیرضا منصوریان حضور پیدا نکردند و تمرینی انجام ندادند، اما قرار است طی روزهای آینده این بازیکنان هم به تبریز برگردند. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه که اکنون در خارج از کشور هستند، تا پایان هفته جاری به ایران می‌آیند و پس از سفر به تبریز، در تمرینات تیم فوتبال تراکتور شرکت می‌کنند. احسان حاج‌صفی، دیگر بازیکن با تجربه تراکتور نیز که در حال حاضر به همراه تیم ملی ایران در اردوی آنتالیا به سر می‌برد، پس از دیدار تدارکاتی مقابل تیم مالی و بازگشت به تهران، راهی تبریز خواهد شد تا در تمرینات تراکتور حاضر شود. حاج‌صفی در شرایطی قرار است به تمرینات تراکتور اضافه شود که در نقل و انتقالات تابستانی شایعات زیادی مبنی بر پیوستن او به تیم آریس یونان شنیده می‌شد، اما عدم صدور رضایت‌نامه این بازیکن موجب شد تا او در جمع سرخ پوشان تبریزی بماند.

قلی زاده، بهترین پاسور حتی در تیم ملی

علی قلی‌زاده در دوران کارلوس کی‌روش حضور همیشگی در فهرست تیم ملی نداشت و در زمان مارک ویلموتس نیز در لیست اولیه این سرمربی بلژیکی قرار نگرفت ولی با نمایش فوق‌العاده‌ای که در فوتبال بلژیک ارائه داد، یکی از نفرات دعوت شده توسط دراگان اسکوچیچ بود و در دیدار تدارکاتی با ازبکستان هم به میدان رفت. قلی‌زاده پس از آنکه در شارلروا بیشترین تاثیر را روی گل‌های تیمش داشت؛ در پی آن بود تا در  تیم ملی هم خود را به اسکوچیچ ثابت کند. او که با دریبل‌های ریز، حرکات سریع، پاس‌های در عمق خطرناک و رو به جلو بارها خط دفاعی ازبک‌ها را آزار داد، پاس گل اول را هم که توسط آزمون به ثمر رسید، به نام خود ثبت کرد. این ملی‌پوش ریزنقش که در تمام بازی‌های این فصل شارلروا حضور ثابت داشته، در هشت مسابقه ژوپیر لیگ بلژیک ۴ پاس گل داده و یک گل زده و در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا نیز موفق شده پاس گل بدهد. قلی‌زاده با عملکردی که در ژوپیر لیگ به نمایش گذاشت و بازی خوبی که در نخستین دیدار تدارکاتی تیم ملی ارائه داد، حالا این شانس را به دست آورده که در مسابقه پیش رو برابر تیم ملی مالی نیز از ابتدا به میدان برود تا باز هم پاس گل بدهد و خلق موقعیت کند.

کنعانی از مهره جانشین تا انتخاب قطعی

کارلوس کی‌روش در آخرین دیداری که هدایت تیم ملی ایران را مقابل ژاپن برعهده داشت، با زوج پورعلی گنجی به عنوان مدافع میانی سمت راست و کنعانی زادگان به عنوان مدافع میانی سمت چپ تیمش را راهی میدان کرد تا رفته رفته نقش این مدافع جنوبی از یک مهره نیمکت نشین در تیم ملی به مهره کلیدی تبدیل شود.
در واقع کی‌روش در حال آماده کردن تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ بود و کنعانی زادگان هم یکی از مهره های مورد نظرش؛ حالا و پس از نزدیک به یکسال که از جدایی سرمربی پرتغالی تیم ملی سپری شده، اگرچه شرایط اقتصادی و اجتماعی و ورزشی و ...... اصلا خوب پیش نرفته، ولی تمام این اتفاقات برای کنعانی زادگان در سایه پیشرفتی که با پرسپولیس تجربه کرد، قرار گرفته است.
مدافع ۲۶ سال پرسپولیس مقابل ازبکستان در کنار خلیل زاده قرار گرفت و روز کم اشتباهی داشت. او در اولین مصاف تدارکاتی تیم ملی نمایش کم اشتباهی داشت و علاوه بر سرزنی و قطع توپ‌ها مقابل بازیکنان فیزیکی حریف کم نیاورد و همان نمایشی را تکرار کرد که در بازی های اسیایی با پرسپولیس از او دیده بودیم.
البته این اولین بازی کنعانی زادگان با پیراهن تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ بود و باید دید سرمربی کروات تیم ملی که در این اردو مرتضی پورعلی گنجی را به دلایلی فرانخوانده، چه نظری در رابطه با این بازیکن و سایر مدافعان میانی تیم ملی دارد.

احتمال برپایی اردوی پیش فصل استقلال در پایتخت

با صلاحدید محمود فکری سرمربی استقلال قرار است اعضای این تیم قبل از شروع لیگ بیستم به یک اردوی تدارکاتی بروند. با توجه به مشکلات اقتصادی باشگاه استقلال اما مسئولان باشگاه پیشنهاد دادند که اردو در تهران باشد و به نظر می رسد فکری نیز مشکلی در این خصوص ندارد.
با این شرایط احتمالا اردوی پیش فصل استقلال برای لیگ بیستم در هتل المپیک تهران به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود تا بازیکنان بتوانند تمرینات بدنسازی خود را پشت سر بگذارند و آماده شروع مسابقات شوند. در صورت انجام هماهنگی های لازم استقلالی‌ها طی دو، سه روز آینده اردوی خود در پایتخت را آغاز خواهند کرد. در این اردو چند بازی تدارکاتی نیز در دستور کار استقلال قرار می‌گیرد.

بازی دوستانه نساجی نیمه تمام ماند

تیم نساجی قائمشهر که این روزها به دلیل تغییرات گسترده در کادرفنی اش در کانون توجهات قرار داشت، برای برپایی اردویی در کیش به سر می برد.
پس از جدایی محمود فکری از این تیم، مدیران نساجی به دنبال به خدمت گرفتن جایگزین او در این تیم بودند که گزینه های زیادی برای نشستن بر روی نیمکت نساج ها مطرح شد تا سرانجام وحید فاضلی دستیار فکری در فصل گذشته،به عنوان سرمربی نساجی انتخاب شد. این تیم که اکنون برای برپایی اردویی در کیش به سر می برد، در نخستین دیدار خود به مصاف تیم منتخب شهر کیش رفت که این دیدار به دلیل کمبود نور نیمه تمام ماند. قائمشهری ها در این دیدار با چند ارنج مختلف به مصاف حریف رفتند و در حالیکه تا دقیقه ۷۰ با ۲ گل فرزاد زامهران و بهزاد داوودی از حریف خود پیش بودند، به دلیل کمبود نور در استادیوم محل برگزاری، این بازی نیمه تمام ماند.

اتحاد در آنتالیا

تیم ملی ایران برای دومین دیدار دوستانه خود برابر مالی در شهر آنتالیای ترکیه حضور دارد و امروز تمریناتش را برای دیدار روز سه شنبه پیگیری کرد. در تمرین امروز تنها سردار آزمون که به روسیه بازگشته حضور نداشت و مابقی نفرات به صورت عادی به تمرین پرداختند.
حضور در اردوی ترکیه پس از مدت ها روحیه خوبی به ملی پوشان داده بود و آنها به درخواست اسکوچیچ چندین عکس دسته جمعی انداختند تا برای دیدارهای حساس آینده برابر عراق و بحرین متحدتر و آماده تر از پیش به نظر برسند. دیدار برابر مالی می تواند برای شاگردان اسکوچیچ محک خوبی باشد و دومین پیروزی پیاپی می تواند منجر به افزایش روحیه و بازگشت روحیه پیروز و برنده تیم ملی شود؛ چیزی که در دوران انتهایی ویلموتس روی نیمکت تیم ملی به صورت کامل از بین رفته بود و دو شکست پیاپی کار ایران را برای حضور در دور مقدماتی جام جهانی بسیار سخت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =