افزایش حقوق کارکنان صداوسیما نباید بار مالی جدید ایجاد کند

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: افزایش حقوق و مزایای کارمندان سازمان صدا و سیما، پس از تایید در شورای حقوق و دستمزد مجاز می‌باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر درباره محل تأمین اعتبار برای افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارکنان سازمان صدا و سیما (علاوه بر رشد سنواتی اعمال شده سالجاری) اعلام کرد: بودجه این افزایش، از محل اعتبارات قابل تخصیص بودجه عمومی کل کشور به سازمان صداوسیما و درآمدهای آن سازمان قابل تأمین بوده و هرگونه ایجاد تعهد مازاد بر موارد یاد شده، مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه نیست.

در توضیح سازمان برنامه و بودجه آمده است: هرگونه تخصیص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی، براساس قوانین بودجه سنواتی و سایر قوانین و مقررات انجام می‌شود. تأمین بار مالی مکاتبه اخیر رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز از محل اعتبارات قابل تخصیص بودجه عمومی کل کشور به سازمان صدا و سیما و درآمدهای آن سازمان قابل تأمین بوده و هرگونه ایجاد تعهد مازاد بر موارد یاد شده، مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه نیست.

سازمان برنامه تاکید کرده است: مطابق بخشنامه‌های متعدد سازمان برنامه و بودجه کشور، هرگونه افزایش حقوق منوط به عدم ایجاد هرگونه بار مالی مازاد بر اعتبار مصوب و تخصیص داده شده بوده و مطابق بخشنامه صادره سازمان اداری و استخدامی کشور در ۲۰ مردادماه سالجاری، افزایش حقوق و مزایای کارمندان سازمان صدا و سیما، پس از تأیید در شورای حقوق و دستمزد مجاز می‌باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما در هفته جاری با ارسال نامه‌ای به معاون منابع مالی و سرمایه انسانی این سازمان دستور داد احکام حقوقی کارکنان رسانه ملی از تاریخ ۱ مهر ۹۹ به میزان ۳۰ درصد علاوه بر رشد سنواتی اعمال شده سال جاری افزایش یابد.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1076560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =