گرانی دلار حاصل سودجویی افراد خاص در کشور است

متاسفانه افراد یا جریان‌های خاصی در کشور وجود دارند که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران سود می‌برند و با این بهانه، با ایجاد آشفتگی در بازار دلار به منفعت ضخصی می‌رسند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در چند روز اخیر قیمت دلار افزایش ناگهانی داشت؛ موضوعی که در چند سال اخیر بارها و با کوچکترین اتفاق سیاسی تکرار شده است. علت گرانی دلار  و سکه به عوامل مختلفی از جمله نبود ساختارهای مناسب اقتصادی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نبود نظارت کافی دولت و وجود دلالان و افراد سودجو بستگی دارد.

 علی پارسا در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به افزایش قیمت دلار و سکه در چند روز اخیر بیان کرد: در حال حاضر بی‌نظمی اقتصادی که کشور دچار آن شده حاصل واقعیت‌ و نتایج تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست بلکه متاسفانه افرادی هستند که از افزایش و کاهش قیمت‌ها سود می‌برند.

وی ادامه داد: متاسفانه افراد یا جریان‌های خاصی در کشور وجود دارند که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران سود می‌برند در نتیجه کوچکترین اتفاق و موضع‌گیری سیاسی آمریکا علیه ایران را بهانه‌ای قرار داده تا با ایجاد آشفتگی بازارها به منفعت برسند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه آمریکا از تحریم‌ها علیه ایران به دنبال ایجاد جنگ روانی است، گفت: بی‌ثباتی قیمت ارز و طلا علاوه بر سودجویی برخی افراد، بیشتر حاصل نبود ساختارهای مناسب اقتصادی در کشور است.

وی عنوان کرد: نقدینگی سرگردانی که در جامعه وجود دارد عامل دیگر گرانی‌های ناگهانی و تورم غیر واقعی در کشور است چرا که مردم به راحتی سرمایه خود را وارد بازار خاص مانند دلار می‌کنند و باعث گرانی و تورم می‌شوند. این موضوع در نهایت منجر به آشفتگی اقتصادی و دلالی خواهد شد.

پارسا با بیان اینکه آمریکا تمام توان خود در موضوع تحریم‌ها علیه ایران به کار گرفته است، گفت: در حال حاضر آمریکا هر چند مدت یکبار اخباری مبنی بر تحریم‌های جدید علیه ایران را رسانه‌ای می‌کند در حالی که تمام تحریم‌ها اثر خود را سال‌ها پیش گذاشته و بعد از آن تنها بازی رسانه‌ای و سیاسی است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: آمریکا تنها به دنبال داغ نگه داشتن تنور تحریم‌‍‌هاست. به عنوان مثال آمریکا سال‌ها پیش بیت رهبری را تحریم کردند اما چند روز گذشته بار دیگر رئیس دفتر بیت رهبری را جداگانه تحریم کردند.

وی آغاز تحریم‌ها علیه ایران را از زمان پیروزی انقلاب دانست و گفت: روند تحریم‌ها علیه ایران در چند سال اخیر نسبت به اوایل انقلاب شدت گرفته است ولی آغاز این تحریم‌ها به پیروزی انقلاب برمی‌گردد.

پارسا با انتقاد از عملکرد مسئولان در ناتوانی کنترل و نظارت بازارها به ویژه دلار و سکه یادآور شد: دولت در این 7 سال که برای اقتصاد راهکاری نداشته  و کلا از آن قطع امید شده است. همچنین برخی از نمایندگان به ظاهر انقلابی مجلس هنوز نتوانسته‌اند قوه نظارتی را به خوبی اعمال نکردند.

این دانشجوی دانشگاه شهید چمران ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از قدرت نظارتی خود برای کنترل عملکرد مسئولان و دولت استفاده نکرده است. البته در سال‌های اخیر مطالبه عمومی جدی از مجلس برای نظارت بر دولت وجود نداشته که این موضوع با روی کار آمدن مجلس یازدهم تا حدودی  برطرف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =