سامانه‌ اختصاصی فعالیت‌های فرهنگی راه‌اندازی می‌شود/ انجام مشاوره آنلاین و پاسخگویی به شبهات دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین گفت: باتوجه به اهمیت موضوع فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال طراحی سامانه‌ای هستیم تا کلیه فعالیت‌های فرهنگی را در بر بگیرد.

اعظم موذنی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: باتوجه به این که کلیه فعالیت‌های دانشجویی به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود، درحال تدوین برنامه‌ای جامع برای نقش آفرینی و اثر گذاری در حوزه فرهنگی در بستر فضای مجازی هستیم.

وی افزود: درحال حاضر سامانه آموزشیار، کلیه امور مرتبط با حوزه آموزش دانشجویان را تحت پوشش خود قرار داده است؛ اما باتوجه به اهمیت موضوع فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال طراحی سامانه‌ای هستیم تا کلیه فعالیت‌های فرهنگی را در بر بگیرد و بتوانیم برنامه ریزی دقیق‌تر و راهبردی را در راستای اثر گذاری فرهنگی و دانشجویی داشته باشیم.

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین ادامه داد: طی جلسات و گفت‌وگوهایی که با رئیس واحد و کارکنان مرکز فناوری اطلاعات داشتیم، طرح اولیه سامانه تدوین شده است و درحال مذاکرات اولیه در حوزه چگونگی راه‌اندازی این سامانه در سال تحصیلی جدید هستیم. این سامانه باید کلیه زیرمجموعه‌های فرهنگی و دانشجویی را دربربگیرد و همانند سامانه‌های آموزشیار و پژوهشیار، کارایی داشته باشد.

موذنی تصریح کرد: انجام امور مرتبط با مشاوره و روانشناسی، یکی از بخش‌های مهم این سامانه خواهد بود که مشاوران می‌توانند به صورت آنلاین با خانواده‌ها و دانشجویان در ارتباط باشند. مشاوره مذهبی و پاسخگویی به شبهات نیز از جمله بخش‌های مهم این سامانه خواهد بود چرا که شرایط فعلی کشور ایجاد می‌کند که نقش آفرینی بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات موجود در سامانه آموزشیار سبب شده تا بررسی طرح اولیه سامانه امور فرهنگی با کندی مواجه شود اما امیدواریم با رفع این مشکلات و برگزاری کلاس‌های مجازی، تمرکز بیشتری را بر راه‌اندازی این سامانه داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =