دادن نمره مردودی به شاد منصفانه نیست

عیسی زاده گفت: در شرایطی که شبکه "شاد" هنوز به سالگرد بهره برداری خود نرسیده است دادن نمره مردودی به دور از انصاف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رحمان عیسی زاده نشلی رئیس گروه هوشمند سازی مدارس با حضور در برنامه " هشتگ گفتگو " به چالش‌های آموزشی پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست پاندومی کرونا تصور میشد که این مشکل طولانی مدت نباشد و پس از مدتی شرایط به حالت پیشین باز خواهد گشت.

وی افزود: یک برنامه در آموزش و پرورش برای پایان خرداد طراحی شد تا از فضای مجازی به منظور آموزش به بهترین شکل استفاده شود اما با ادامه روند شیوع ویروس در کشور زیرساخت‌های مورد نیاز در کشور چه از نظر مخابراتی و چه از نظر نیروی آموزشی پاسخگو نبود.

رئیس گروه هوشمند سازی مدارس تاکید کرد: با وجود آن که به دلیل در سال‌های گذشته موضوع اینترانت مدارس، هوشمندسازی و آموزش معلمان در دستور کار قرار گرفته بود اما چنین وضعیتی قابل پیش بینی نبود. در حال حاضر طولانی شدن این مسئله، یک زیست بوم جدید در آموزش و پرورش کشور شکل گرفته است که بر پایه آموزش‌های الکترونیکی و مجازی است.

به عقیده عیسی زاده، آموزش مجازی نخستین و تنها شیوه یادگیری در دوران شیوع کرونا نیست. با وجود آن که در حال حاضر بیش از ۹ میلیون دانش آموز به طور میانگین ۵ساعت در هفته را در نرم افزار شاد فعالیت می‌کنند اما روش‌های دیگر پوشش دهی بالاتری دارند.

وی ادامه داد: آموزش به صورت حضوری و از طریق فیلم‌های آموزشی در تلویزیون که گستردگی و نفوذ بهتری دارند، از اقبال بیشتری هم برخوردارند به طوری که بیش از ۹۸ درصد از جمعیت دانش آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش که یکی از پایه گذاران نرم افزار شاد هم می‌باشد، به عدم وجود اینترنت و زیرساخت‌های فضای مجازی در روستاهای دورافتاده اذعان کرد و گفت: آموزش و پرورش روش چهارم خود را در قالب بسته‌های آموزشی برای مناطق محروم در نظر گرفته است.

عیسی زاده انتقادهای تند به نرم افراز شاد را غیرمنصفانه توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش رسمی کشور بیش از ۱۰۰سال است که با شیوه‌های سنتی اداره شده و به اینجا رسیده است قطعا نمی‌توان انتظار داشت یک نرم افزار معجزه کند. در شرایطی که شاد هنوز به سالگرد بهره برداری خود نرسیده است دادن نمره مردودی به دور از انصاف است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که آموزگاران و دانش آموزان با این شبکه کار نکنند متوجه مشکلات و ضعف‌های آن نخواهند شد. بنابراین بهتر است منتقدان اندکی صبر کنند تا شاهد موفقیت این نرم افزار باشند.

رئیس گروه هوشمند سازی مدارس در پاسخ به انتقادی درباره این که چرا به همه اپراتورها اجازه همکاری داده نمی‌شود و تنها از یک اپراتور خاص استفاده می‌شود، اظهار کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم. در حال حاضر از نظر زیر ساختی تمام سرویس دهنده‌ها آموزش و پرورش را یاری می‌کنند.

عیسی زاده افزود: آموزش و پرورش برای طراحی پلت فرم مورد نیاز با متخصصان تعلیم و تربیت، فناوری اطلاعات و یک اپراتور خاص همکاری کرده است اما این به معنای انحصار سرویس دهنده خاص در ارائه خدمات نیست.

وی درباره حضور بخش خصوصی در آموزش مجازی گفت: دستورالعمل فعالیت بخش خصوصی در شبکه آموزشی شاد طراحی شده و به امضای وزیر رسیده است. در نسخه جدید نرم افزار لینکی از بخش خصوصی در شبکه شاد قرار می‌گیرد و آموزش و پرورش بر روی آنها نظارت دارد.

کد خبر: 1076917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =