تاثیر ژنتیک بر اختلالات رفتاری افراد

یک متخصص ژنتیک گفت: ژنتیک تاثیری در خلق و خوی فرد ندارد مگر اینکه مبتلا به بیماری ژنتیکی مانند اسکیزوفرنی باشد که این رفتار ناشی از بیماری ژنتیکی است.

عاطفه خوش آیین، متخصص ژنتیک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در خصوص تاثیر ژنتیک بر خلق و خوی افراد عنوان کرد: ژنتیک تاثیری در خلق و خوی افراد ندارد. به طور مثال بداخلاقی هیچ ربطی به ژنتیک ندارد اما اختلالات رفتاری می‌توانند زمینه ژنتیکی داشته باشند که باید توسط روانپزشک ارزیابی و تشخیص داده شود که آیا این اختلال ژنتیکی است یا خیر؛ البته بیشتر اختلالات رفتاری تحت تاثیر محیط است.

وی با بیان اینکه اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی و بعضی از انواع اتیسم، زمینه ژنتیکی دارند، افزود: در افسردگی، پرخاشگری و داشتن تیپ‌های شخصیتی هیجانی، علاوه بر ژنتیک، محیط هم موثر است. به طور مثال اگر کودکی پدر و مادر افسرده داشته باشد، زمینه افسردگی را دارد اما اگر در یک محیط آرام و با ثبات بزرگ شود ممکن است هرگز علائم افسردگی را بروز ندهد.

این متخصص ژنتیک، پارانوئید را یک تیپ شخصیتی دانست و گفت: پارانوئید تحت تاثیر محیط و شرایط زندگی و دوران کودکی فرد، شکل می گیرد و اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی، درمان ژنتیکی ندارند اما با دارو قابل کنترل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077010

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =