شورای امنیت به خواسته غیراصولی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران، تن نداد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: هر کشوری حق دارد آزادانه نسبت به خرید و فروش تسلیحات اقدام کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فریدون مجلسی درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران با بیان این که ایران از تحریم ها رنج می برد، بیکاری، تورم و ... در اثر تحریم ها به ایران تحمیل شده . انگار ما را بر سر دو راهی قرار داده اند و ملت را گروگان گرفته اند که آیا جنگ شود یا تحریم، گفت: اگر جنگ اتفاق افتد علاوه بر این که مملکت را به ویرانی و فقر می‌کشاند ممکن است همسایگان را هم نابود کند. 

وی  با بیان این که مساله اصلی این است که چرا تحریم‌ها به ما تحمیل شده است؟ گفت: امروز آزادی معاملات اسلحه اتفاق افتاده که امیدوارم هرگز استفاده نشود. این موضوع ترمیمی بر استقلال لطمه دیده ایران است، هر کشوری حق دارد که به آزادی اقدام به خرید و فروش کند. 

این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: سوء رفتاری که در زمان احمدی نژاد صورت گرفت منجر به تصویب شش قطعنامه شورای امنیت علیه ایران شد و برای جبران خطاها ایران ناچار شد امتیازاتی از استقلال خودش دهد که خوشبختانه برخی از آنها موقتی بوده مانند معاملات تسلیحاتی که امروز پایان یافت. 

مجلسی همچنین با اشاره به اخبار جعلی این روزها مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به طرف‌های درگیر در جنگ قره باغ گفت: من این مساله را توطئه ای می بینم برای کسانی که پرونده سازی می کنند تا بگویند ایران پیش از پایان تحریم ها اقدام به خرید و فروش تسلیحاتی کرده و تعهدات خود را برهم زده است. 

وی ادامه داد: آمریکا پیش از پایان تحریم های تسلیحاتی به شورای امنیت شکایت کرد و علی رغم این که بسیاری از این کشورها دستورات آمریکا را در مسائلی مانند بانکی اجرا می کنند، خوشبختانه در این یک مورد به خواسته غیراصولی آمریکا تن ندادند تا آمریکا برخلاف روال همیشگی اش نتواند تمایلات خودش را به شورای امنیت و جامعه بین المللی القاء کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که پایان تحریم تسلیحاتی رها شدن ملت از یوغ تحریم هاست، معتقد است که از بین بردن این مسائل و کلید حل آن‌ها بستگی به سیاست هایی دارد که باید در کشور اتخاذ شود. 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1077450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =