مصوبه نظام رتبه‌بندی و افزایش حق سرپرستی مربوط به سال ۹۲ است/ بیش از ۲۵ درصد دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی شامل این مصوبه می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۲۵ درصد دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مشمول مصوبه نظام رتبه‌بندی و افزایش حق سرپرستی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره مصوبه نظام رتبه‌بندی ۲۶ گانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی افراد که دارای مسئولیت نیز هستند، مطالبی خلاف واقع علیه دانشگاه آزاد اسلامی بیان می‌کنند که ناشی از عدم شناخت آنها از ساختار این دانشگاه است. لازم به یادآوری است که مصوبه رتبه‌بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به سال ۹۲ است که در آن دوره به تصویب هیأت امنای وقت دانشگاه رسیده بود اما به دلایلی به صورت کامل اجرایی نشد.

وی ادامه داد: این مصوبه شهریور امسال برای اصلاح و تایید مجدد، در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز ملزم به تصویب آن شد. جای تعجب است که برخی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را به دلیل اجرای این مصوبه مورد انتقاد قرار می‌دهند در صورتی که ایشان مجری مصوبات هیأت امنا دانشگاه است.

فداکار با بیان اینکه مصوبه رتبه‌بندی واحدهای دانشگاهی بیش از ۲۵ درصد دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را شامل می‌شود، اظهار داشت: این مصوبه تنها شامل رئیس واحد یا روسای دانشکده‌ها نمی‌شود بلکه بیش از ۱۴ هزار نفر از جمله حدود ۹ هزار نفر از کارمندان و بیش از ۵ هزار عضو هیأت علمی را در بر می‌گیرد. این به دور از انصاف است که بدون اطلاع کامل از مصوبات و بخشنامه‌ها، چنین اظهارنظرهایی در فضای عمومی مطرح می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش حق سرپرستی و مدیریت واحدهای دانشگاهی، در مصوبه جدید براساس فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و عملکرد واحدها در جذب دانشجو و سایر متغییرها در ۲۶ سطح درجه‌بندی می‌شود و هدف از تدوین آن، ایجاد انگیزه برای ارتقای واحدها و مراکز دانشگاهی و قدردانی از تلاش‌های مدیران، اعضای هیأت علمی و کارکنان است چرا که مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با روسای دانشگاه‌های دولتی، از حقوق و مزایای کمتری برخوردار هستند در حالی‌که دامنه فعالیت‌ها و دغدغه‌های آنها به مراتب بسیار بیشتر از مدیران دولتی است.

وی تصریح کرد: افرادی که اکنون خود را داعیه‌دار عدالت‌طلبی و دفاع از حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانند، چرا تابستان امسال که دانشگاه به دلیل شیوع کرونا و کاهش درآمدهای دانشگاه به جهت مساعدت‌ مالی با دانشجویان، برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه شده بود، به دفاع از این دانشگاه برنخاستند؟ در حالی‌که دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد. دلیل این است که این افراد از مدیران دانشگاه‌های دولتی هستند و درکی از شرایط و وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی ندارند.

 فداکار با بیان اینکه طلب دانشگاه آزاد اسلامی از دولت معادل ۵ ماه حقوق کل کارکنان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه است، گفت: این اظهارنظرها در حالی است که عدد افزایش حق سرپرستی و حق مدیریت کل افراد مشمول نظام رتبه‌بندی، حدود ۲۰ درصد حقوق یک ماه دانشگاه است و دوستان جوان به دلیل آنکه اطلاعات کافی از موضوعات ندارند، این گونه دانشگاه آزاد اسلامی را مورد عتاب قرار می‌دهند.

وی افزود: هیأت دولت امسال در اقدامی غیرکارشناسی، حقوق دانشگاه‌های دولتی را افزایش داد و اکنون این دانشگاه‌ها با کسری بودجه مواجه شده‌اند اما آنچه تعجب برانگیز است، این است که افرادی که اکنون در برابر دانشگاه آزاد اسلامی عدالت‌خواه و عدالت‌طلب شده‌اند، در مقابل این اقدام دولت هیچ‌گونه اظهارنظر و مخالفتی نکردند و به دفاع از دانشگاه آزاد اسلامی در برابر عدم تسویه بدهی‌های دولت برنیامدند. این در شرایطی است که دانشگاه آزاد اسلامی سالانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه و مالیات کارکنان و اعضای هیات علمی به دولت می‌پردازد اما ریالی بودجه دولتی دریافت نمی‌کند.

 فداکار از تدوین طرح‌های انگیزشی برای سایر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: بازبینی آیین‌نامه حقوق و دستمزد دانشگاه آزاد اسلامی که سالها بدون تغییر مانده، در دستورکار این معاونت قرار دارد و به زودی برای اصلاح به هیأت امنای دانشگاه ارسال خواهد شد. همچنین طرح‌های دیگری از جمله تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی، بهبود مراکز رفاهی، ارتقای بیمه تکمیلی و رفع مشکل پرداخت بدهی به اعضای هیات علمی و کارکنان در دستورکار این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =