عملکرد دولت و مجلس در مشارکت انتخابات تاثیر دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عملکرد قوی دولت و مجلس قطعا در مشارکت مردم در انتخابات تاثیر می‌گذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره موضع‌گیری برخی چهره‌های اصلاح طلب علیه نهادهای نظارتی در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: اینکه دعوت می‌شود اصلاح طلبان در انتخابات مشارکت کنند، پیشنهاد دلسوزانه‌ای به حساب می‌آید، خواست رهبر انقلاب هم مشارکت بالا در انتخابات است اما اینکه مدعی شوند، ارگان‌ها و نهادهای نظارتی باید حذف شوند و یا آنها را متهم به دخالت در انتخابات می‌کنند، اقدامی برخلاف قانون است.

وی افزود: خود مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸، گفته بودند که سیستم انتخابات ایران به گونه‌ای طراحی شده است که امکان تقلب وجود ندارد و یا درصد آن بسیار پایین است به همین جهت مطرح کردن مباحثی که پیش از این در سال ۸۸ از سوی یک عده بیان شده بود به هیچ وجه پذیرفته نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افراد نباید به گونه‌ای صحبت کنند که فتنه جدید را کلید بزنند و نهادهای مسئول در انتخابات را زیر سوال ببرند، اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه همه مردم با همه گرایش‌ها در صحنه حضور داشته باشند و با صندوق انتخابات قهر نکنند.

مجتهد شبستری تصریح کرد: متاسفانه میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم پایین بود که عملکرد ضعیف دولت و مجلس دوره قبل در این میزان مشارکت تاثیر داشت؛ به هر میزان که دولت و مجلس قوی عمل کنند قطعاً مشارکت مردم در انتخابات نیز بیشتر خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ادعای اخیر موسوی خوئینی‌ها مبنی بر اینکه عده‌ای به دنبال حذف جایگاه ریاست جمهوری هستند، افزود: اگر بنا باشد زمانی ریاست جمهوری حذف و جایگاه نخست وزیری ایجاد شود، راهکار قانونی خود را باید طی کند. البته برخی این ایده را مطرح کرده‌اند و حتی یک بار مقام معظم رهبری هم پیرامون آن سخن گفته بودند اما فعلاً در حد یک ایده و پیشنهاد است و درباره آن اقدامی صورت نگرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر رئیس جمهور از اختیارات قانونی برخوردار است و در مقام اجرا کاملاً دست او باز است، گفت: ممکن است مدعی شوند، اختیارات کم است و یا دیگران در امور ما دخالت می‌کنند، این ادعاها فرار از پاسخگویی تلقی می‌شود.

مجتهد شبستری در پاسخ به این سوال «چرا چهره‌های شاخص اصلاح طلب به جای آنکه با مردم سخن بگویند با مواضع حاشیه‌ای نهادهای انتخاباتی را زیر سوال می برند»، تاکید کرد: به خاطر آنکه پاسخی ندارند. خود آنها مقصر وضع فعلی هستند و در انتخابات از مردم دعوت کردند به رئیس جمهور فعلی رای دهند و امروز هم آدرس غلط می‌دهند.

وی با بیان اینکه مشکلات متوجه خود آنها است و باید پاسخگوی مشکلاتی که از طرف کاندیدای مورد حمایت آنها ایجاد شده، باشند، اظهار داشت: ما به صورت صریح سوال می‌کنیم، چرا از کاندیدای حمایت کرده‌اید که امروز می‌گوید او ضعیف عمل می‌کند و یا او را ناتوان میدانید!

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در ساختار دولت حضور خوب و پررنگی دارند، گفت: قوه مجریه در اختیار شما است، به جای آنکه پاسخگو باشید امروز در مقام مدعی و پرسشگر ظاهر شده‌اید! گویا فرار از پاسخگویی عادت شما [اصلاح طلبان] است.

مجتهدی شبستری خاطرنشان کرد: یکی از همین آقایان اصلاح طلب در نامه اول خود، مشکلات را به رهبر انقلاب احاله کرد در حالی که رهبری مسئول اجرا نیستند، ایشان ناظر هستند و راهکار ارائه می‌دهند و راهکار نیز ارائه کرده‌اند اما به آن عمل نشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1077459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =