آمریکا چند فرد و شرکت چینی را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه چند فرد و شرکت چینی را به دلیل ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزارت خزانه داری آمریکا چند فرد و شرکت چینی را به دلیل ارتباط با ایران به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

خزانه‌داری آمریکا اسامی ۲ تبعه چین را به بهانه ارتباط با شرکتی به نام «هلدینگ ریچ» در شانگ‌های که سابقاً گزارش‌هایی درباره همکاری‌اش در دور زدن تحریم‌های ضدایرانی منتشر شده بود در فهرست تحریم قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا یک تبعه استرالیا به بهانه ارائه کمک‌های مالی به القاعده در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

نام این شخص که هویتش «احمد طالب لقمان» اعلام شده در بیانیه‌ای که خزانه‌داری آمریکا عنوان «تحریم‌های مرتبط با ایران و تحریم‌های ضد تروریسم» انتخاب کرده قرار گرفته است.

این تحریم‌ها در حالی اعلام می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چند روز پیش ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

«تامین سرمایه امین»، «بانک کشاورزی»، «بانک مسکن»، «بانک رفاه کارگران»، «بانک شهر»، «بانک اقتصاد نوین»، «بانک قرض‌الحسنه رسالت»، «بانک حکمت ایرانیان»، «بانک ایران زمین»، «بانک تعاون منطقه‌ای اسلامی»، «بانک کارآفرین»، «بانک خاورمیانه»، «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران»، «بانک پاسارگاد»، «بانک سامان»، «بانک سرمایه»، «بانک توسعه تعاون» و «بانک گردشگری» براساس این تصمیم، تحت تحریم‌های ثانویه قرار گرفتند.

در حالی که بیش از ۲ سال از سیاست دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اعمال فشار حداکثری علیه ایران می‌گذرد، دولت آمریکا در تحقق هدف خود برای به پای میز مذاکره کشاندن ایران و دستیابی به توافق جدید دلخواه واشنگتن، ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1077631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =