برگزاری کارگاه‌های آنلاین ازدواجِ آسان برای دانشجویان واحد ارومیه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه هر ساله با برگزاری کارگاه‌های ازدواج دانشجویان، نسبت به گره‌گشایی ذهنی و رفع موانع ازدواج جوانان و تشویق به این امر اقدام کرده‌ایم، گفت: با توجه به استقبال دانشجویان، کارگاه‌های آنلاین ازدواج آسان در ماه‌های جاری برگزار می شود.

مهدی قهرمان نوه‌سی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و به طبع در راستای کاهش و به حداقل رساندن حضور دانشجویان در دانشگاه اغلب برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی پیگیری و انجام می‌شوند.

وی تصریح کرد: برحسب رویکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی مبنی بر حضور معاونت در سه حوزه سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت رویکرد معاونت فرهنگی استان آذربایجان‌غربی نیز بر اساس اثرگذاری و هدایت و حمایت از اقطاب اثرگذار مانند کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های اسلامی سیاسی و نشریات دانشجویی تعریف می شود که این امر اثرگذاری مناسبی در فضای مجازی و قشر خاکستری دانشگاه خواهد داشت.

نوه‌سی ادامه داد: در سال جاری اغلب برنامه‌های فرهنگی از طریق برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی با استفاده از ظرفیت استادان واحد به صورت وبینار، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی در فضای مجازی و اینستاگرامی که تجمع حداکثری دانشجویان را در این فضا شاهد هستیم، انجام شد. همچنین از طریق برگزاری برنامه‌ها و سیرهای مطالعاتی و کتابخوانی سعی بر معرفت افزایی دانشجویان و حضور حداکثری دانشجویان و نقش آفرینی کانون‌ها و تشکل‌ها در اجرا و تدوین برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه افزود: در راستای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فضای مجازی و ارتباط حداکثری و هم‌افزایی با فعالان فرهنگی و دانشجویی این معاونت نسبت به افتتاح پیج ایسنتاگرامی و کانال مربوط به معاونت فرهنگی جهت اطلاع رسانی و هدایت کلی اقدام کرده است.

نوه‌سی ادامه داد: با توجه به تعبیر "انفجار اطلاعات"  در فضای مجازی که نشان از اهمیت این فضاست یقینا فرامکان و فرازمانی بودن از عمده مزایای فضای مجازی بوده و موجب شکل‌گیری و سهل‌الوصل تر شدن شیوه جدیدی از تعاملات اجتماعی نسبت به گذشته شده است و سهم مشارکت‌های فرهنگی دانشجویان را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: کم هزینه یا حتی بی هزینه بودن برخی فعالیت‌های فرهنگی در این فضا، تاملی بودن روابط، جذابیت بیشتر و امکان ارزیابی و نظرسنجی راحت‌تر از دیگر مزایای فضای مجازی است؛ اما به تبع آن همانطور که هر عاملی نکات منفی به‌همراه دارد، فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مضراتی اعم از کنترل پذیری کمتر، کاهش توان نظارتی، نامحدود بودن ارتباطات، بی‌هویت بودن اشخاص، آزادی بسیار زیاد به همراه دارد، به سخت شدن فعالیت در این فضا کمک می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: هر  ساله با برگزاری کارگاه‌های ازدواج با دعوت از استادان استانی و کشوری برای دانشجویان نسبت به گره‌گشایی ذهنی و رفع موانع ازدواج جوانان و تشویق به این امر اقدام کرده است. با توجه به استقبال دانشجویان از این دست برنامه‌ها و اثرگذاری مناسب، این معاونت نسبت به برگزاری کارگاه‌های آنلاین ازدواج آسان در ماه های جاری اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه در سال‌های اخیر طرح‌های حمایتی و تشویقی اعم از سفر مشهد، برگزاری مراسمات ازدواج دانشجویی و همچنین با عنایت ویژه ریاست واحد حداکثر تخفیف‌های مصوب دانشجویی را برای ازدواج دانشجویان در نظر گرفته است.

نوه‌سی تأکید کرد: مهم‌ترین چالش پیش روی دانشجویان مباحث معیشتی و اشتغال دانشجویان در شرایط امروز اقتصادی کشور است. علاوه بر آن سخت‌گیری خانواده‌ها و انتظار بالای آنان در بدو ازدواج بر سختی ازدواج جوانان مزید بر علت شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: در جهت توسعه و هدایت فعالیت‌های تشکل‌های فعال این معاونت ضمن ارتباط مستمر با تشکل‌ها نسبت به رفع موانع موجود در تصویب برنامه‌ها و بودجه لازم، ایجاد ارتباط بین تشکل‌ها و استادان و مسئولان مربوطه و بسیج امکانات دانشگاهی و شهری جهت استفاده تشکل‌ها اقدام شده است.

نوه‌سی افزود: مهم‌ترین دغدغه تشکل‌های دانشجویی واحد با توجه به اینکه در مصوبات شورای فرهنگی امکان در اختیار قرار دادن وجه به صورت تن‌خواه تشکل‌های دانشجویی وجود ندارد، سختی‌هایی برای تشکل‌ها به همراه دارد. علاوه بر این روال اداری طاقت فرسای موجود جهت تهیه مایحتاج فعالیت‌های تشکل‌ها مزید بر علت است.

وی تصریح کرد: همچنین در آیین‌نامه جدید توسعه، تسهیل و ارتقای تشکل‌های اسلامی سیاسی، عامل بازدارندگی جهت عدم تشکیل جلسات هیات نظارت وجود ندارد و  مرجع تامین مالی تشکل‌ها شرح داده نشده که باعث سردرگمی تشکل ها شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی تأکید کرد: یقینا افزایش بودجه و سهل‌الوصول‌تر شدن روال اداری، اختیار و آزادی عمل بیشتر تشکل‌ها در مباحث مالی شرایط مطلوب‌تری را به وجود خواهد آورد.

نوه‌سی گفت: اصلی‌ترین کار برای ورودی‌های جدید ایجاد کانال مستقل در پیام‌رسان‌ها است که معاونت فرهنگی قصد دارد به صورت چند منظوره در حوزه آشنایی ورودی‌ها به قوانین دانشجویی و همچنین معرفی تشکل‌ها و کانون‌ها و اطلاع‌رسانی جهت مشارکت این دانشجویان در جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =