تشکل‌های دانشجویی باید هوشمند شوند

تشکل‌های دانشجویی باید فعالیت‌های خود را هوشمندانه کرده و به سمت استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هدایت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تشکل‌های دانشجویی بعد از شیوع ویروس کرونا و حضور نداشتن دانشجویان به این نتیجه رسیدند که باید بستر فعالیت‌های خود را عوض کنند از فعالیت‌های میدانی به سوی استفاده از فضای مجازی حرکت کنند. این تغییر فضای فعالیت نیازمند ارتقای سواد رسانه‌ای به فعالان دانشجویی است.

سپهر غفاری در گفت‌وگو با ایسکانیوز از تولید محتوا به صورت کلیپ‌های تصویری توسط انجمن دانشجویان نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خبر داد و گفت: این کلیپ‌ها با موضوعات سیاسی، اجتماعی، هنری و فرهنگی روز جهان و کشور بوده و تلاش می‌شود در هر کدام یک موضوع مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: انجمن دانشجویان نواندیش واحد همدان قصد دارد از استادان به ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کارشناس مدعو دعوت کند تا مسائل مطرح شده در تولیدات تصویری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

دبیر انجمن دانشجویان نواندیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان درباره اهداف تولید محتوای تصویری بیان کرد: در این برنامه گفت‌وگو محور که در بستر اینترنت انتشار خواهد یافت، موضوعات به صورت مسئله محور بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر تشکیل تشکل‌های دانشجویی هوشمند عنوان کرد: حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها بعد از گسترش بیماری کرونا به صورت محدود بوده و بیشتر کلاس‌های درس آنلاین برگزار می‌شود، در نتیجه این حضور نداشتن باعث کم‌کاری تشکل‌های دانشجویی در قالب میدانی نیز شده است. در شرایط فعلی تشکل‌هایی دانشجویی باید به صورت هوشمند عمل کنند و فعالیت‌های خود را به سمت استفاده از  فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هدایت کنند.

غفاری با اشاره به اهمیت فضای مجازی در شرایط کرونایی یادآور شد: در گام نخست کلاس‌های آموزشی در راستای ارتقای سواد رسانه برای اعضای شورای مرکزی برگزار شد و در گام‌های بعدی کارگاه‌های آموزش رسانه برای اعضا انجمن  و سایر دانشجویان واحد همدان برگزار شد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌ها بیان کرد: براساس آمار واحد تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش در بهمن 98 حدود 900 پرونده عضو گیری شده در این انجمن انجام شده است. این تعداد شامل دانشجویان فارغ التحصیل نیز بوده که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با انجمن در ارتباط بودند؛ اما متاسفانه در سال تحصیلی جدید نتوانستیم عضوگیری مناسبی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش واحد همدان عضو اتحادیه دانشجویان نواندیش نبوده و به صورت مستقل عمل می‌کند. در چند سال اخیر این انجمن تلاش داشته با ارتباط گیری با سایر دانشجویان و هم افزایی؛ آنها را از لحاظ تحلیل محتوا توانمند سازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =