معاونان فرهنگی نقش نظارتی و هدایتی خواهند داشت/ واگذاری امور فرهنگی به دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: به دنبال این هستیم که بخش قابل توجهی از امور فرهنگی را به تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی واگذار کنیم و در این راستا، بیشتر نقش نظارتی و هدایتی داشته باشیم.

قاسم قاسمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین مصوبات فرهنگی این واحد دانشگاهی در جریان سفر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد به استان گیلان اظهار کرد: براساس جلساتی که با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد داشتیم، مقرر شد تا ساماندهی اقطاب اثربخش از جمله استادان، خانواده، کانون‌ها و بسیج دانشجویی را دستور کار قرار بدهیم و برای آن برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا معاونان فرهنگی به جای مدیر فرهنگی، بیشتر مدیرِ فرهنگ باشند؛ یعنی بتوانند آسیب‌های فرهنگی را شناسایی کنند و برای حل آن، برنامه مدون داشته باشند. در واقع معاونان فرهنگی باید با بهره گیری از ظرفیت‌های متعدد دانشجویی و استادی، زمینه را برای شکل گیری فضای فرهنگی مناسب در دانشگاه فراهم کنند.

قاسمی ادامه داد: در این جلسات مقرر شد که حوزه معاونت فرهنگی، بخش قابل توجهی از امور را به دانشجویان واگذار کند و بیشتر نقش نظارتی داشته باشد. همچنین معاونان فرهنگی باید برای خانواده دانشجویان و کارکنان نیز برنامه فرهنگی اثرگذار و تخصصی تدوین کنند. ما به دنبال این هستیم که بخش قابل توجهی از امور فرهنگی را به تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی واگذار کنیم و در این راستا، بیشتر نقش نظارتی و هدایتی داشته باشیم.

۱۲ کانون دانشجویی در واحد رشت فعالیت دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به ساماندهی کانون‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۱۲ کانون دانشجویی در واحد رشت فعالیت دارند که به دنبال این هستیم تا پایان سال جاری، ۵ کانون دانشجویی دیگر نیز به این تعداد اضافه کنیم. فعالیت کانون‌های دانشجویی متنوع در حوزه‌های مختلف، یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد رشت محسوب می‌شود. کیفی سازی و تنوع در فعالیت‌های آن‌ها، یکی از سیاست‌های اصلی ما در سال تحصیلی جاری خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به توسعه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی خاطرنشان کرد: توسعه و تنوع در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی نیز یکی از برنامه‌های مهم ما است؛ ماموریت اصلی ما این است که هرکدام از گروه‌های تخصصی تا پایان سال جاری، حداقل یک کرسی آزاد اندیشی برگزار کنند. پیش بینی می‌کنیم در مجموع تا پایان، ۷ کرسی ترویجی در واحد رشت برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =