فعالیت ۷۰ کانون فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان/ ۲۰ کرسی آزاداندیشی تا پایان سال برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ کانون فرهنگی در استان خوزستان فعال است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان هفته تمام کانون‌ها به‌روزرسانی شوند تا کانون‌های غیرفعال حذف یا فعال شوند.

گودرز شاطری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه براساس ابلاغیه جدید در حوزه فرهنگی و دانشجویی طبیعتا برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دادیم، اظهار کرد: به‌روزرسانی کانون‌های فرهنگی یکی از فعالیت‌های اصلی در این حوزه است تا در چارچوب آیین‌نامه اجرایی قرار گیرد. هم اکنون به همه گروه‌ها و قشرها ابلاغ کردیم تا در این راستا استادان واجد شرایط را برای استاد مشاور معرفی کنند. وی با تأکید براینکه هم اکنون قریب به ۷۰ نشریه دانشجویی داریم، گفت: نشریات دانشجویی باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابند. در همین رابطه برای ارتقای کیفیت نشریات کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد. همچنین در توسعه کانون‌های دانشجویی باید به سمتی حرکتی کنیم که دانشجویان که قشر خاکستری هستند، جذب کانون‌ها شوند.

شاطری تصریح کرد: در حوزه نشریات باید کیفیت را بالا ببریم تا در جشنواره نشریات تعداد کمی و کیفی آنها افزایش یابد. طبق دستورالعمل جدید نشریات به صورت مجازی و الکترونیکی است مگر اینکه حامی مالی برای نشریه‌ای پیدا شود که به صورت کاغذی نشریه را چاپ کنند در غیراینصورت دانشجویان باید بربستر فضای مجازی نشریات را منتشر کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ کانون فرهنگی در استان خوزستان فعال است، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان هفته تمام کانون‌ها به روزرسانی شوند تا کانون‌های غیرفعال حذف یا فعال شوند.

وی از برگزاری دوره‌های مختلف برای کانون‌ها خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها تا پایان سال طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

شاطری ادامه داد: همچنین در استان خوزستان تا پایان سال حداقل ۲۰ کرسی آزاداندیشی برگزار خواهیم کرد. کرسی‌های آزاد اندیشی با توجه به آیین‌نامه جدید باید در هیات نظارت مجوز بگیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افزود: هم‌اکنون در بحث تشکل‌های دانشجویی در استان خوزستان ۷ تشکل فعال است. در شرایط فعلی در تلاش هستیم که اعتماد بین تشکل‌ها را ایجاد کنیم تا کارشان را به نحو احسن  انجام دهند. به نوعی می‌توان گفت تشکل‌ها یکی از بازوهای توانمندی دانشگاه هستند و ما به عنوان حامی و ناظر باید به آنها کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید اهداف و وظایف معاونت را برای جذب دانشجو در حوزه تشکل‌های دانشجویی بررسی و ارزیابی کنیم، اظهار کرد: دانشجو باید به اهداف تشکل‌ها پی ببرد؛ چرا که تشکل‌ها نقش تعیین کننده‌ای در جامعه دارند. با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش روی داریم،   این تشکل‌ها می توانند در این زمینه ایفای نقش کنند.

شاطری تصریح کرد: از آنجا که تشکل‌ها اسلامی و سیاسی هستند باید اهمیت و جایگاه تشکل‌ها را اطلاع رسانی کرد تا با این رویکرد دانشجویان به سمت تشکل‌ها گرایش پیدا کنند. مهم‌ترین روش آگاه‌سازی از سوی مسئولان است. همچنین باید توان انتقادپذیری را تقویت کرد تا دانشجویان با فراغ بال به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در دسترس بودن و افزایش ضریب نفوذ را از عمده مزایای فضای مجازی عنوان کرد و گفت: استفاده از خلاقیت دانشجویان در فضای مجازی یکی از موضوعات کلیدی است که در این حوزه تاثیرگذار است. مهم‌ترین ایراد فضای مجازی آشفتگی، تشتت و ناهماهنگی است که بعدا در فضای به وجود می آید و از آنجا که فعالیت‌های مجازی در این فضا انجام می‌شود باید چارچوب در فضای مجازی حفظ شود.

شاطری تصریح کرد: در استان خوزستان برای دانشجویان جدیدالورود قرار بود در هفته اول آبان‌ماه برنامه داشته باشیم؛ اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه عملیاتی نخواهد شد. همچنین در سایت دانشگاه تورهای مجازی برای دانشجویان جدیدالورود راه‌اندازی کردیم. اگر شرایط بهتر شد به صورت نمادی برنامه برای نودانشجویان برگزار خواهیم کرد. در کلاس آنلاین در تلاش هستیم که بیشتر خود دانشجویان به بحث و گفت‌وگو بپردازند و مرکز مشاوره نیز به این موضوع می‌تواند کمک بسزایی داشته باشد.

شاطری تصریح کرد: استان خوزستان در بحث ازدواج دانشجویی همیشه پیشگام بوده است به طوری که سال گذشته یکی از بهترین جشن‌های دانشجویی را در طول تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردیم. طبیعتا باید برنامه برای  ازدواج آسان دانشجویان داشته باشیم اما باید قبول کنیم که در این شرایط فعلی ازدواج آسان سخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث آیین‌نامه آراستگی و شئون رفتاری کمیته‌ای را تشکیل دادیم و در این کمیته علاوه بر آیین‌نامه سازمان، آیین‌نامه اجرای و عملیاتی را تدوین کردیم که حدود دو ماه روی آن کار شد تا پایان سال قرار است کارگاه‌ و دوره‌های مختلف برای استادان و دانشجویان برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =