پیام تبریک قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت هفته وحدت

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی، فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت را تبریک گفت.

در متن پیام قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: میلاد طلیعه نور حضرت محمد مصطفی(ص)، امام صادق (ع) بنیان گذار مکتب تشیع و دانش‌گستر علوم اسلامی و هفته وحدت بر آحاد مسلمین جهان تبریک و تهنیت باد.

از این عالم خاکی یک افتخار ما را بس که تحت لوای پیامبری هستیم که فخر کائنات و هدایت‌گر بشریت از ظلمت به سوی نور و روشنایی است هم او که در قرآن کریم به رحمت عالمیان متصف است: «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین»

پیامبر عظیم الشأنی که در یک طرفه العین، فرش را درمی نوردد و به عرش الهی می رسد.

وجود شریف و مبارکی که در عرفان اسلامی به حقیقت محمدیه، صادر نخستین، تعین اول، مرتبه احدیت، برزخیت اولی و... تعبیر می شود و به نقل از ابن عربی در فتوحات، حقیقت محمدیه همان حقیقتی است که به ازلیت و ابدیت حق تبارک و تعالی، ازلی و ابدی است.

حقیقتی که در عین حالی که مکان و زمان دارد، فرامکانی و فرازمانی می شود و در یک عروج، به مقام قاب قوسین نایل می آید.

به یمن حضور این وجود مبارک است که مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به اتحاد می رسند و با حفظ عقاید خود، در مقابل دشمن مشترک، موضع واحدی دارند.

اختلافات مذهبی مسلمانان در حدی نیست که مانع وحدت آنان شود و نتوانند با یکدیگر برادر و مصداق «انما المؤمنون اخوه» باشند، زیرا خدایی که همه پرستش می‌کنند یکی است. همه می‌گویند: «لا اله الا الله» همه به رسالت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) ایمان دارند و نبوت را به او پایان یافته می‌دانند و دین او را خاتم ادیان می‌شناسند.

همه این‌ها کافی است که دل‌های آن‌ها را به یکدیگر پیوند دهد و احساسات برادری و اخوت اسلامی را در آن‌ها برانگیزد و انسجام اسلامی را به بشریت بشارت دهد.

و به قول علامه فقیه کاشف الغطاء «بنی الاسلام علی کلمتین: کلمه التوحید و توحید الکلمه یعنی اسلام بر روی دو اصل و دو فکر بنا شده است. یکی اصل پرستش خدای یگانه و دیگر اصل اتفاق و اتحاد جامعه اسلامی» لذا هفته ای که با عنوان وحدت نام گذاری شده، بیدارباشی است که مسلمانان در صف واحد مقابل مشرکان قرار گیرند، به خصوص در عصری که فضا مملو از بوی تعفن نفاق و آماج تیرهای استعمار، استکبار، صهیونیست، داعش و ... است.

میلاد پرشکوه خاتم انبیاء حضرت محمد(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت را به خانواده معزز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم و از پیشگاه احدیت عظمت روزافزون مسلمین جهان را توأم با انسجام اسلامی خواستارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =